ترامپ: بگذارید روس‌ها مواظب افغانستان باشند

© REUTERS / Leah Millisترامپ: بگذارید روس‌ها مواظب افغانستان باشند
ترامپ: بگذارید روس‌ها مواظب افغانستان باشند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور سابق امنیت ملی امریکا در بخشی از کتابش نوشته است که ترامپ آماده بود نیروهای امریکایی را آخر ماه جنوری سال 2019 از افغانستان خارج کند.

به گزارش اسپوتنیک، جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی امریکا در بخشی از کتابش نوشته است که ترامپ آماده بود نیروهای امریکایی را آخر ماه جنوری سال 2019 از افغانستان خارج کند. وی افزوده است که ترامپ از استراتژی ناموفق ایالات متحده در افغانستان نا امید شده است، و به همین دلیل می خواهد هر چه سریعتر نیروهای امریکا را از این کشور خارج کند.

بولتون: ترامپ معتقد است که آمریکا در افغانستان شکست خورده و باید از آنجا خارج شود - اسپوتنیک افغانستان
بولتون: ترامپ معتقد است که آمریکا در افغانستان "شکست خورده "و باید از آنجا خارج شود

وی افزود: "استراتژی من اشتباه بود، اصلآ چیزی که من می‌خواستم نشد، همه چیز را از دست دادیم، قربانی دادیم، یک شکست کامل بود، این ضایع وقت بود، شرم آور است و حتا نمی‌خواهم درباره این صحبت کنم."
این بخشی از سخنان ترامپ ترامپ در جلسه‌ی در ماه آگست سال 2018 بوده است.
آقای بولتون در کتاب خود افزوده است که جیمز متیس، وزیر دفاع امریکا در جلسه‌ی کوشش کرد که از حضور داعش در افغانستان برای ترامپ بگوید، اما رئیس جمهور امریکا جواب داد: "بگذارید روسیه از آنها مراقبت کند. ما هفت هزار مایل از افغانستان فاصله داریم. "
گفتنی است که اواخر فبروری سال 2020 نمایندگان ایالات متحده آمریکا و گروه طالبان طی مراسمی در قطر در مراسمی در قطر ، نخستین توافقنامه صلح را پس از 18 سال جنگ امضا کردند که خروج نیروهای خارجی (آمریکا و متحدین آنها) از افغانستان طی14 ماه،آغاز گفتگوهای میان افغان‌ها و تبادل زندانیان دو طرف از جمله بند های اساسی آن است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала