احتمال موجدیت 6 میلیارد سیاره مشابه به زمین در کهکشان

© Photo / ESO/L. CalçadaХудожественное представление о распределении темной материи вокруг млечного пути
Художественное представление о распределении темной материи вокруг млечного пути  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آیا بشر در جهان تنها است؟ این سوالی است که بشر قرن‌های متمادی با آن دست و پنجه نرم کرده است و در حالی که هالیوود ده‌ها سال است که این کنجکاوی را با به تصویر کشیدن موجودات عجیب و غریب به ما نشان داده است، دانشمندان رویکردی محتاطانه‌تر اتخاذ کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، تحقیقات جدید نشان می‌دهد تعداد بیشتری از این نوع سیارات در کهکشان ما نسبت به چیزی که تاکنون تصور می‌شد، وجود دارد.

اخترشناسان می‌گویند 6 میلیارد سیاره شبیه به زمین با قابلیت میزبانی از حیات می‌تواند در کهکشان ما وجود داشته باشد.

این سیاره‌ها که به سیارات شبه زمین یا دنیاهای اقیانوسی معروف هستند، باید اندازه‌ای مشابه با زمین داشته باشند، به دور یک ستاره مانند خورشید خودمان بگردند و یک سیاره سنگی باشند.

این سیاره‌ها باید در فاصله معینی از ستاره خود و در محدوده‌ای که منطقه قابل سکونت نامیده می‌شود، به دور ستاره خود که ستاره‌های "نوع G" نام نهاده شده‌اند، گردش کنند، چرا که درجه حرارت در این محدوده نه خیلی گرم و نه خیلی سرد است، پس آب به صورت مایع می‌تواند روی این سیاره وجود داشته باشد.

ده سیاره دیگر مشابه به زمین کشف گردید - اسپوتنیک افغانستان
ده سیاره دیگر مشابه به زمین کشف گردید

به طور معمول این سیارات با توجه به اندازه کوچک و فاصله آنها از ستارگان‌شان به سختی پیدا می‌شوند، اما به لطف تکنیک‌های تحقیقی جدید، دانشمندان اکنون فکر می‌کنند که ممکن است شش میلیارد سیاره شبیه به زمین در سراسر کهکشان ما وجود داشته باشد.

این مطالعه که در مجله Astronomical Journal منتشر شده است، نشان می‌دهد که قبلاً تصور می‌شد برای هر ستاره از نوع G تقریباً 0.02 سیاره شبه زمین وجود داشته باشد. اما اکنون محققان دانشگاه "بریتیش کلمبیا" با استفاده از داده‌های برنامه شکار سیاره کپلر ناسا این عدد را برای هر ستاره نوع G به 0.18 سیاره شبیه به زمین رسانده‌اند.

تخمین میزان انواع مختلف سیارات در اطراف ستاره‌های مختلف می‌تواند کمک‌های مهمی به نظریه‌های شکل گیری سیارات و تکامل آنها و بهینه سازی ماموریت‌های آینده اختصاص یافته برای یافتن سیارات فراخورشیدی کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала