ترامپ هزینه حفاظت از جاپان را چهار برابر می سازد

© AP Photo / Evan Vucci ترامپ هزینه حفاظت از جاپان را چهار برابر می سازد
 ترامپ هزینه حفاظت از جاپان را چهار برابر می سازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده آمریکا از جاپان خواسته است تا هزینه حفظ پایگاه های نظامی را چهار برابر افزایش دهد.

 به گزارش اسپوتنیک،نشریه Киодо جاپان، با اشاره به کتاب خاطرات مشاور سابق امنیت ملی دونالد ترامپ  که هنوز منتشر نشده، نوشت: ایالات متحده اصرار داشته است كه هزینه های خود را به هشت میلیارد دالر افزایش دهد.  خاطر نشان می‌گردد که چنین درخواستی توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا در سفر سال گذشته به توكیو انجام شد.

درخواست 8 میلیارد دالری ترامپ از جاپان برای حفظ نظامیان امریکایی - اسپوتنیک افغانستان
درخواست 8 میلیارد دالری ترامپ از جاپان برای حفظ نظامیان امریکایی

در ادامه این گزارش آمده است که دونالد ترامپ در این سفر خواستار چهار برابر شدن هزینه حضور سربازان کشورش در جاپان شد. در حال حاضر 54 هزار سرباز آمریکایی در جاپان مستقر هستند و تاریخ توافق واشنگتن و توکیو درباره تامین هزینه‌های این حضور در مارچ 2021 به پایان می‌رسد.   

دونالد ترامپ تهدید نموده است  اگر این درخواست پذیرفته نشود، سربازانش را بطور کامل از جاپان خارج خواهد کرد. تا کنون دولت جاپان شایعات در رابطه با فشار آمریکا در خصوص افزایش هزینه پایگاه آمریکایی را تکذیب کرده است.

استقرار نیروهای نظامی آمریکایی در جاپان، بخشی از همکاری‌های امنیتی دو کشور است. نیمی از سربازان آمریکایی مستقر در این کشور در پایگاه‌های نظامی موجود در جزیره اوکیناوا حضور دارند که از نظر نزدیکی به تایوان، اهمیت راهبردی دارد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала