رد مرگ کبوتران روضه مبارک بر اثر گرسنگی

© AFP 2023 / Farshad Usyanرد مرگ کبوتران روضه مبارک بر اثر گرسنگی
رد مرگ کبوتران روضه مبارک بر اثر گرسنگی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
 مرگ کبوتران بر اثر گرسنگی کاملا دروغ است.
کرونا در بلخ جان بیش از هزار کفتر را گرفت - اسپوتنیک افغانستان
کرونا در بلخ جان بیش از هزار کفتر را گرفت

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، منیر فرهاد؛ سخنگوی مقام ولایت بلخ در پیوند به کبوتران روضه مبارک حضرت علی (رض) و بررسی مرگ آنان بر اثر گرسنگی گفت: پیام هایی که رسانه ها از آدرس مسئولان روضه مبارک نشر کرده بودند، مبنی بر اینکه تعداد زیادی از  کبوتران بر اثر گرسنگی تلف شده اند توسط یک هیئت از سوی مقام ولایت بلخ به بررسی گرفته شده است.

وی افزود: هیئت موظف یک گزارش کتبی از وضعیت کبوتران حرم منسوب به حضرت علی ارائه نمودند که تولید مثل یا تخم گذاری کبوتران نسبت به سال های گذشته، امسال افزایش پیدا کرده و تلفات شان اندک بوده و طبق بررسی هیئت موظف مرگ کبوتران بر اثر گرسنگی نبوده است.

او می گوید، که آن عده از مسئولین روضه مبارک که غیر مسئولانه برخورد کردند و با رسانه ها مصاحبه نمودند با آن ها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت، چون انبارهای آذوقه کبوتران در روضه مبارک مملو از دانه است.

سخنگوی مقام ولایت بلخ گفت، که مرگ کبوتران بر اثر گرسنگی کاملا دروغ است و ما مدارک تصویری و متنی داریم که مرگ کبوتران بر اثر گرسنگی را رد می کند.

سید علی هاشمی یکتن از باشندگان مزار شریف در پیوند به مرگ کبوتران روضه مبارک می گوید: حکومت و مسئولان عادت دارند تا زمانی که فاجعه رخ ندهد اقدامی نمی کنند. حال اگر کبوتران روضه با گزارش رسانه ها نجات پیدا نمی کرد، همه تلف می شدند، باز هم آنان راهی برای بی گناهی خود پیدا می کردند.

وی گفت روضه مبارک یک مکان مقدس و فرهنگی است، باید یک مدیریت فعال و سالم داشته باشد نه اینکه در روضه فقط زیارت و دعا باشد. از این مکان باید برای بهتر کردن امورات دنیوی و جامعه نیز استفاده شود.

او افزود: این مکان ظرفیت تربیت و تهذیب جوانان را دارد، نگذارید این زیارتگاه مختص به تفریح و دعا باشد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала