توانایی‌های اوکراین برای حمله با راکت جدید به کریمه

© Photo / Office of the National Security and Defense Council of Ukraineتوانایی‌های اوکراین برای حمله با راکت جدید به کریمه
توانایی‌های اوکراین برای حمله با راکت جدید به کریمه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
راکت جدید کروز اوکراینی "نپتون" در تئوری می‌تواند به کشتی‌های روسی در بندر نووه‌روسیسک برسد – کارشناس نظامی اوکراینی.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل ژیخوروف، کارشناس نظامی اوکراینی در مقاله‌ای که در روزنامه اوکراینی نشر شده، نوشته است: "در تئوری، فاصله ضربه راکت‌های مجتمع به آن اجازه می‌دهد تا به اهداف در اطراف کریمه اشغال‌شده برسد، و از سواحل بحیره آزوف – تا کشتی‌ها در منطقه بندی نووه‌روسیسک".

این کارشناس خاطر نشان ساخت که از نخست "نپتون" برای مهار کردن نیروهای بحری روسیه طراحی شده بود. با این حال، وی نوشته است که نیروهای بحری روسیه "در کاغذ" قادر به دفع حتی حملات گسترده راکت‌های جدید، می‌باشد.

از یک حمله تروریستی در کریمه جلوگیری شد  - اسپوتنیک افغانستان
از یک حمله تروریستی در کریمه جلوگیری شد + ویدیو

این کارشناس اوکراینی مطمئن نیست که پس از آزمایشات اخیر "نپتون" اوکراین پول تولید گسترده آنرا پیدا کرده بتواند. علاوه بر این، ژیخوروف به این باور است که سیستم جدید راکتی در جریان فعالیت جنگی حد اقل باید توسط مجمتع قابل انتقال دفاع هوایی پوشش داده شود که اوکراین چنین تسلیحاتی در دست ندارد.

راکت ضدکشتی Р-360 مجتمع "نپتون" را نظامیان اوکراینی به تاریخ ۱۸ جون در پولیگون الیبی در ولایت ادیسیا، آزمایش نمودند.

این راکت با وزن ۸۷۰ کیلوگرام قادر به حمل کلاهک با وزن ۱۵۰ کیلوگرام تا فاصله ۲۸۰ کیلومتر می‌باشد. این راکت الی ۹۰۰ کیلومتر در ساعت سرعت می‌گیرد و ارتفاع پرواز آن بر فراز آب ۳ الی ۱۰ متر می‌باشد. مجتمع همزمان می‌تواند الی ۲۴ راکت را پرتاب کند.

در تابستان سال ۲۰۱۹، الکساندر تورچینوف، رئيس پیشین شورای امنیت ملی اوکراین گفته بود که "نپتون" می‌تواند در "ظرف چند دقیقه" پل کریمه و هر نوع کشتی جنگی روسیه را از بین ببرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала