تهدیدات مرگبار جدید برای اقتصاد جهانی

© REUTERS / Kai Pfaffenbach تهدیدات مرگبار جدید برای اقتصاد جهانی
 تهدیدات مرگبار جدید برای اقتصاد جهانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دویچه بانک آلمان از تهدیدات مرگبار برای اقتصاد جهانی در دهه آینده هشدار داد.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از بیزنس اینسایدر، دویچه بانک آلمان، چهار سناریو ممکن را ارائه کرد که یکی از آنها، بیماری همه گیر ویروس کرونا در جهان خواهد داد.

به گفته این بانک سناریو دوم که اقتصاد جهانی را تهدید خواهد کرد آتشفشان‌ها با شدت فوران VEI-7 است که انتشار خاکستر از 100 کیلومتر مکعب فراتر خواهد رفت.

سناریوهای سوم و چهارم شراره خورشیدی و آغاز جنگ جهانی است. طبق گفته دویچه بانك ، احتمال اجرای یكی این سناریوها قبل از سال 2030، حدود 33 درصد است.

به گفته این بانک، سال 2020 قبلاً مثال ویروس کرونا نشان داده شده است که چگونه یک بیماری همه گیر جهانی می تواند مخرب باشد.

این بانک با صحبت درباره سناریوی دوم ، فوران آتشفشان ایسلندی (ایافیاتلایوکوتل) را در سال 2010 یادآور شد ، که به اقتصاد ضربه زد و ترافیک هوایی را در سراسر شمال اروپا مختل کرد.

در همین زمان ، کارشناسان خاطرنشان کردند که این فوران در مقایسه با رده VEI-7 ضعیف است. آخرین باری که یک اتفاق واقعاً قدرتمند داد در سال 1815 در اندونزی رخ داد که منجر به کشته شدن ده ها هزار نفر شد.

کارشناسان با بیان اینکه خطر شراره خورشیدی وجود دارد ، توضیح دادند که این امر می تواند آسیب جدی به زیرساخت های مدرن  که به الکترونیک گره خورده است ، وارد کند.  

به عنوان نمونه ، آنها به واقعه کارینگتون (طوفان ژئومغناطیسی) که در سال 1859 اتفاق افتاد ، استناد کردند.

 بانک های زیادی در جهان ورشکست خواهند شد - اسپوتنیک افغانستان
بانک های زیادی در جهان ورشکست خواهند شد

سپس شراره خورشیدی باعث عدم موفقیت سیستم های تلگراف در اروپا و آمریکای شمالی شد ، چراغ های روشن شمالی در سراسر جهان مشاهده شد.

کارشناسان می گویند ، سناریوی با جنگ جهانی در دویچه بانک کمترین احتمال در نظر گرفته شد ، اما اجرای این سناریو را به طور کامل نمی تواند رد کرد.

در سال 2020، بیماری همه گیر ویروس کرونا در جهان رخ داد که بزگترین شوک اقتصادی پس از سال 1930 می باشد.  

براساس اعلام  دویچه بانک  تولید ناخالص داخلی جهانی در سال 2020 تقریبا 5.2 درصد کاهش یافته است.

صندوق بین المللی پول در ماه اپریل سقوط 3 درصدی در اقتصاد جهانی را برای سال جاری پیش بینی کرد ، اما در ماه جون به این تخمین تجدید نظر کرد و گفت که این کاهش بیشتر از این خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала