برکناری چند مدیر ارشد «صدای امریکا» توسط رئیس جدید سازمان رسانه ای این کشور

© Photo / Missvainبرکناری چند مدیر ارشد «صدای امریکا» توسط رئیس جدید سازمان رسانه ای این کشور
برکناری چند مدیر ارشد «صدای امریکا» توسط رئیس جدید سازمان رسانه ای این کشور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس سازمان رسانه‌های جهانی ایالات متحده امریکا چهار مدیر و مقام صدای امریکا را از کار برکنار کرد.

ترامپ: صدای امریکا «چیزهای وحشتناک» در باره امریکا می‌گوید - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: صدای امریکا «چیزهای وحشتناک» در باره امریکا می‌گوید
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، پس از کناره‌گیری مدیر و جانشین شبکه صدای امریکا که تقریبا همزمان با آغاز به کار «مایکل پَک» به عنوان رئیس «سازمان رسانه‌های جهانی ایالات متحده» انجام شد، 4 مدیر و مقام ارشد این رسانه هم به دستور رئیس جدید برکنار شدند.

بنا بر گزارش رسانه‌های امریکایی، گزینه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور برای ریاست بر «سازمان رسانه‌های جهانی ایالات متحده» (BBG) چهارشنبه شب چندین مقام صدای امریکا را برکنار کرد.

به نوشته «هیل»، برکناری چهار مدیران ارشد صدای امریکا نگرانی‌ها درباره تدارک دولت ترامپ برای تحمیل ایده‌ها و نظرات خودش بر رسانه‌ها را تشدید کرده است.

بر پایه گزارش این رسانه امریکایی، «جِیمی فلای» که از ماه اگوست ریاست «رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی» را برعهده داشت، یکی از این مدیران برکنار شده است.

«بی فنگ» رئیس رادیو آزاد آسیا، «آبلرتو فرناندز» رئیس شبکه پخش خاورمیانه و «لیبی لیو» مدیر «صندوق فناوری باز» را که یک شرکت فعال در زمینه «آزادی اینترنت» است، برکنار کرد. برکناری لیبی لیو در حالی انجام شد که او پیشتر پیشنهاد کناره گیری و بیرون شدن از مقامش را داده بود اما مدیر سازمان رسانه‌های جهانی ایالات متحده بدون توجه به کناره گیری اش، او را برکنار کرد.

برکناری‌ها در شبکه صدای امریکا در حالی انجام شده که هفته گذشته مدیر و قائم مقام این شبکه پیش از روی کار آمدن مایکل پک به عنوان رئیس سازمان ناظر بر صدای امریکا از مناصب خودشان استعفا دادند.

کناره گیری و برکناری‌ها در صدای امریکا در حالی خبرساز شد که پیشتر تنش‌ها بین کاخ سفید و شبکه صدای امریکا (VOA) بر سر پوشش اخبار گسترش ویروس کرونا و همچنین مسائل ایران جنجال به پا کرده بود

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала