«پوتین شاید پس از نشست هلسینکی با صدای بلند بر ترامپ خندیده باشد»

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر «پوتین شاید پس از نشست هلسینکی با صدای بلند بر ترامپ خندیده باشد»
«پوتین شاید پس از نشست هلسینکی با صدای بلند بر ترامپ خندیده باشد» - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی در کتاب خطرناک انفجاری خود می نویسد که « نباید مناسبات با روسیه را به این طور اعمار کرد».

ژان بینیت (John T Bennett) در مقاله منتشره در نشریه The Independent (انگلستان) می نویسد، دستیار ارشد پیشین دونالد ترامپ به این نتیجه رسیده که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شاید پس از نشست هلسینکی در سال 2018 بر همتای امریکایی خود "خندیده" باشد.

مشاور سابق امنیت ملی ترامپ، جان بولتون، در کتاب خود در این باره نوشته که قرار است، هفته آینده منتشر شود – اگر فقط قاضی فدرال مانع فروش آن نشود، چون اداره ترامپ از این نویسنده شکایت کرده و ادعا کرده است که این کتاب اطلاعات محرم زیادی دارد.

ترامپ جان بولتون دستیار سابق خود در باره امنیت ملی را انتقاد نمود - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ جان بولتون دستیار سابق خود در باره امنیت ملی را انتقاد نمود

در میان چیزهای دیگر، بولتون ادعا می کند که ترامپ نمی خواست اقدامات علیه تجاوز روسیه نسبت به امریکا و منافع آن اتخاذ نماید. نویسنده تقریباً نتیجه گیری های خود را در مورد احساسات رهبر امریكا ، كه نسبت به روسیه و پوتین احساس می كند، توضیح نمی دهد.

با وجود این، بولتون فرصتی برای درک چگونگی واکنش دستیاران کاخ سفید به اجلاس ترامپ و پوتین در هلسینکی که در سال 2018 برگزار شد، فراهم می کند. در آنجا، ترامپ از رهبر روسیه جانبداری کرد و با نتیجه گیری های ادارات استخباراتی خود درباره دخالت مسکو در انتخابات امریکا در سال 2016 مخالفت کرد.

بولتون نوشت: سخنان وی به نقل از واشنگتن پست كه كاپی سیگنال كتاب را دریافت كرد، نوشت: "این راه برای ایجاد روابط با روسیه نیست و پوتین باید با صدای بلند خندیده باشد كه چگونه او به راحتی همه چیز را در هلسینكی اداره كرد."

جان بولتون روسیه را به سرقت فن‌آوری امریکایی متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
جان بولتون روسیه را به سرقت فن‌آوری امریکایی متهم کرد

اداره در دادخواست خود ادعا می کند که کتاب بولتون حاوی اطلاعات محرم است و تأیید می کند که آن بررسی کامل دولتی در باره امنیت سپری نکرده است. ولی برخی رسانه های امریکایی که نسخه ای از این کتاب را دریافت کرده اند، گزارش می دهند که قسمت های جداگانه که بولتون مستقیماً از ترامپ نقل قول میکند، توسط ماموران اداره امنیت از حکومت فدرال حذف شده اند.

در روز دوشنبه رئیس جمهور خود سومین مشاور امنیت ملی خود را که از کاخ سفید به دلیل رابطه دشوار با ترامپ خارج شد، به دروغ گویی متهم کرد. درست است که او و تیم وی ظاهراً هنوز با محتوای کتاب آشنا نیستند.

رئیس جمهور به خبرنگاران درباره بولتون و انتشارات سایمون و شوستر که هفته آینده این کتاب را به فروش خواهد گذاشت، گفت: ««من فکر می کنم که وی با قانون مشکل خواهد داشت. من به این امیدوارم. شاید او دروغ می گوید. او دروغگو معروف است. "

ماموران کاخ سفید عقاب محافظه کار بولتون را که زمان با او یکجا کار کرده بودند، "کتاب دار بولتون" نامیده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала