عثمانی: تا دو ماه دیگر اوج همه‌گیری کرونا تمام می‌شود

© وزارت صحت عامه عثمانی: تا دو ماه دیگر اوج همه‌گیری کرونا تمام می‌شود
عثمانی: تا دو ماه دیگر اوج همه‌گیری کرونا تمام می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بر بنیاد یافته های وزارت صحت عامه کشور تا حدود دوماه دیگر اوج همه گیری ویروس کرونا، در افغانستان تمام می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، احمد جواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت کشور می گوید که که این وزارت تلاش می کند مشکلات پزشکان را در ولایت های گوناگون برطرف کند تا آنان بتوانند خدمات بهتری را به مردم ارایه کنند.

شمار کل مبتلایان به کرونا در جهان از 8.5 میلیون نفر گذشت - اسپوتنیک افغانستان
شمار کل مبتلایان به کرونا در جهان از 8.5 میلیون نفر گذشت

از سوی دیگر، نگرانی ها موج دوم همه گیری ویروس، با آغاز فصل خزان و زمستان و سرد شدن هوا وجود دارد، اما تاکنون پیش بینی دقیقی از آغاز آن نشده است.

سرپرست وزارت صحت عامه، در نخستین سفرش پس از عهده‌دار شدن این وزارت به هرات، روز جمعه، سی‌ام جوزا، با حضور در نشستی خبری، وضعیت کرونا در این ولایت را شرح داد. به گفته‌ی او، آمار کل کشور نشان می‌دهد، افغانستان تا حدود دو ماه دیگر از «اوج همه‌گیری» ویروس عبور می‌کند.

این مقام ارشد صحی کشور باور دارد، بررسی‌های وزارت صحت عامه و آمار مبتلایان و مرگ‌ومیر نشان می‌دهد، افغانستان در حال نزدیک شدن به «قُله‌ همه‌گیری ویروس» است و ممکن یک تا دو ماه آینده، اوج همه‌گیری در کشور تمام شود.

سرپرست وزارت صحت تاکید می کند، بخش بزرگی از بیماران کووید-19، بدون حضور در مراکز درمانی با مراقبت خانه گی بهبود یافته اند و علت اصلی مرگ و میر افراد وجود بیماری های همرا با ویروس کرونا، مانند دیابت، بیماری قلبی، نفس تنگی، سرطاان و برخی از امراض دیگر بوده است.

با این وجود، بر اساس آخرین آمار ارایه شده، شمار بیماران کووید-19، در کشور به مرز 28 تن نزدیک شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала