موسس تلگرام، انستاگرام و فیسبوک را به کلاهبرداری با استفاده از نامش متهم کرد

© Flickr / TechCrunchموسس تلگرام، انستاگرام و فیسبوک را به کلاهبرداری با استفاده از نامش متهم کرد
موسس تلگرام، انستاگرام و فیسبوک را به کلاهبرداری با استفاده از نامش متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
موسس پیام‌رسان تلگرام می‌گوید که فیسبوک و انستاگرام بیش از یک سال از طریق راه‌های کلاهبرداری تبلیغاتی با استفاده از نام وی، پول بدست می‌آورند.

به گزارش اسپوتنیک، پاول دوروف، موسس پیام‌رسان تلگرام در کانال تلگرام خودش این موضوع را همگانی ساخته است.

دوروف برای تاییدی حرف‌هایش پست‌های تبلیغاتی از انستاگرام با نقل قول‌هایی که به او تعلق نداشت را منتشر کرده است. در این تبلیغات سازندگان از حرف‌ها و صحبت‌های او استفاده می‌کنند.

Pavel Durov - اسپوتنیک افغانستان
بنیانگذار شبکه تلگرام تحت فشار مقامات آمریکایی تسلیم شد

موسس تلگرام خاطر نشان کرد که نه او و نه پیام‌رسان وی، وسیله‌ای برای درآمد زایی به مردم ارائه نمی‌دهند و کاربران شبکه‌های اجتماعی بارها و بارها از تبلیغات نادرست و غیر موثق شکایت و گله داشته اند. باوجود این فیس بوک و انستاگرام پیشنهاد اجرای چنین تبلیغاتی را داده اند. وی تاکید کرد که اولین پیام‌ها مربوط به کلاهبرداری با نام وی یک سال پیش صورت گرفته و تا به امروز به طور مرتب اتفاق می‌افتد.

دوروف خاطر نشان ساخت که این تبلیغات توسط ناظران شبکه‌های اجتماعی تایید می‌شوند، برای همین حالت رسمی یافته و افراد را گمراه می‌کنند. به گفته وی قربانیان این کلاهبرداران اغلب افراد مسن و بازنشسته‌ها هستند.

موسس تلگرام نوشت: "اوضاعی که فیسبوک بیشتر از یک سال است با کسب درآمد از بی تجربگی کاربران، به شکایات و گله‌ها توجهی نمی‌کند، غیر قابل پذیرش است. با توجه به سرعتی که تیم ناظران روس زبان فیسبوک سانسورهای سیاسی را انجام می‌دهند، منبع ارزیابی اعلامیه‌های تبلیغاتی این شرکت‌ها باید به اندازه کافی قوی باشد".

وی از کاربران فیسبوک و انستاگرام خواسته است تا مثال‌های اعلانات کلاهبرداران را که در آنها از نام وی استفاده می‌شود، حفظ کنند. به گفته وی، ممکن است این مثال‌ها در دادخواهی احتمالی مورد استفاده قرار گیرند. وی همچنان ابراز امیدواری کرد که شرکت فیسبوک به کاربران جبران خساره بپردازد و با تبلیغات جدی‌تر برخورد کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала