عربستان از عراق در برابر ترکیه حمایت می کند

© AP Photo / Vadim Ghirdaقوای توپچی ترکیه
قوای توپچی ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عربستان از هر گونه اقدام عراق در راستای محافظت از استقلال و امنیت خود که می تواند در پاسخ به اقدامات ترکیه و ایران اتخاذ کند، حمایت می کند.

به گزارش اسپوتنیک. وزارت خارجه عربستان سعودی امروز پنجشنبه حملات ترکیه به مناطق کردنشین در شمال عراق را محکوم و این اقدامات را "تهدیدی برای امنیت منطقه" دانست.

Турецкие танки на военных учениях Турции и Ирака на иракско-турецкой границе  - اسپوتنیک افغانستان
آغاز عملیات جدید ترکیه در شمال عراق

در بیانیه وزارت خارجه عربستان سعودی آمده است: "این اقدامات خشونت آمیز دخالت در امور داخلی عراق، نقض سرحدات این کشور و همچنین تهدیدی برای امنیت جهان عرب و منطقه و نقض آشکار قوانین و اصول بین المللی است."

روز چهارشنبه خبرگزاری شفق عراق، به نقل از منابع آگاه محلی از حمله قوای توپچی ترکیه به یک روستا در ولایت اربیل در منطقه خودمختار كردستان عراق خبر داد. پیش از این، وزارت دفاع ترکیه از آغاز عملیاتی جدید به نام "پنجه ببر" در منطقه هفتنین عراق علیه حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) که در این کشور ممنوع است، خبر داده بود. روز دوشنبه نیز وزارت دفاع ترکیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، در جریان عملیات "چنگال عقاب"، نیروی هوایی ترکیه81 هدف متعلق به حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک)  در شمال عراق را مورد حمله قرار داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала