Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

قصه تکرای؛ بایرن مونیخ باز هم قهرمان بوندسلیگا شد

© REUTERS / Kai PfaffenbachBayern Münih, Almanya Kupası'nda finale çıktı
Bayern Münih, Almanya Kupası'nda finale çıktı - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بایرن مونیخ دیشب در دیداری حساس و بیرون از خانه با شکست دادن حریفش وردربرمن توانست به هشتمین قهرمانی متوالی خود در بوندس لیگا برسد.

به گزارش اسپوتنیک، تیم فوتبال بایرن مونیخ دیشب در "وزر اشتادیون" حریفش وردربرمن را با تنها گل لواندوفسکی در دقیقه 43 شکست داد و رسما عنوان قهرمانی خود در بوندس لیگا را کسب کرد.

این قهرمانی در حالی ثبت شد که تیم بوروسیا دورتموند هم اکنون با یک بازی و 10 امتیاز کمتر نسبت به بایرن مونیخ در رده دوم قرار دارد و اکنون تنها یک بازی دیگر به فرجام این رقابت‌ها باقی‌ست.

بایرن مونیخ دیشب در حالی به قهرمانی فرمت جدید بوندس لیگا رسید که 1 قهرمانی بیشتر از 11 باشگاه دیگر دارد زیرا مجموع 11 باشگاه دیگر توانسته‌اند 28 قهرمانی کسب نمایند ولی دیشب 29همین جام قهرمانی به نام مونیخی‌ها ثبت شد.

البته در مجموع این سی‌امین قهرمانی این تیم در لیگ حرفه‌ای آلمان می‌باشد.

در 57 دوره‌ای که لیگ آلمان به بوندسلیگا تغییر نام داده، بایرن مونیخ 29 بار قهرمان شده و و 1 قهرمانی بیشتر از مجموع تمام تیم‌های آلمانی (با داشتن قهرمانی) بیشتر قهرمان شده است.

این در حالیست که در میان 5 لیگ معتبر اروپایی نیز بایرن مونیخ به رکورد 8 قهرمانی متوالی یوونتوس برابر شده اما یووه این فرصت را دارد تا با کسب عنوان سری آ در فصل جاری، مجددا به تنهایی رکورددار شود. (نهمین جام متوالی)

در همین حال هانسی فلیک سرمربی جوان تیم بایرن مونیخ در جمع بزرگان نامش را به ثبت رساند. فلیک پس از بکن‌باوئر و نیکو کواچ(بایرن مونیخ)، ماتیاس سامر(دورتموند) و توماس شاف(وردبرمن) به پنجمین سرمربی بدل شد که توانسته به عنوان بازیکن و هم به عنوان سرمربی جام قهرمانی بوندسلیگا را بالای سر برده است.

بایرن مونیخ پیش از این در سال‌های 2013، 2014، 2015، 2016، 2017، 2017، 2018 و 2019 توانسته بود قهرمان بوندس لیگا شود.

تیم بایرن مونیخ که در رقابت‌های جام حذفی آلمان نیز با 19 قهرمانی رکورد دار است، فرصت را دارد تا در 4 جولای و در ورزشگاه "المپیک" آلمان با پیروزی برابر بایر لورکوزن بیستمین جام قهرمانی DFB Pokal را هم از آن خود نماید.

در کل 43 باشگاه قهرمان آلمان شده‌اند از جمله عناوینی که قبل از آغاز بوندسلیگا و آنهایی که در "اوبرلیگای" آلمان شرقی به دست آورده‌اند بایرن مونیخ همچنان رکورددار است.

در این بین (در لیگ) باشگاه BFC دینامو برلین با 10 (همه در آلمان شرقی) و نورنبرگ با 9 قهرمانی به ترتیب قراردارند اما در فورمت جدید بوندس لیگا باشگاه‌های بوروسیا دورتموند و بوروسیا مونشن گلادباخ (5 قهرمانی)، وردر برمن (4 قهرمانی)، هامبورگ و اشتوت‌گارت (3 قهرمانی) در رده‌های بعدی هستند.

قابل ذکر است که لواندوفسکی نیز با گلی که دیشب به ثمر رساند در این مسابقات 233 گله شد (دورتموند 74 و بایرن 159 گل) جایگاه سوم بهترین گل‌زن تاریخ بوندس‌لیگا را در اختیار دارد و با کلاوس فیشر (268) 35 گل فاصله دارد تا بتواند به رده دوم برسد، در حالی‌که گرد مولر اسطوره بایرن مونیخ با 365 گل (تنها برای بایرن) بهترین گل‌زن تاریخ بوندس‌لیگا است.

لواندوفسکی مهاجم پولندی این باشگاه در این فصل (تمام رقابت‌ها) 45 گل به ثبت رسانده‌ است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала