بی خبری سنای آمریکا از قطع کمک یک میلیارد دالری به افغانستان

© AP Photo / Susan WalshЗдание Конгресса США в Вашингтоне
Здание Конгресса США в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اعضای ارشد سنای آمریکا در نامه‌ای خواستار شفاف‌سازی وزارت دفاع این کشور درباره کاهش یک میلیارد دالری کمک‌ها به دولت افغانستان شدند.

به گزارش اسپوتنیک، «جک رید» عضو ارشد دموکرات در کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا و «رابرت منندز» دموکرات ارشد در کمیته روابط خارجی سنا از «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا خواستار شفاف‌سازی درباره کاهش کمک‌ها به دولت افغانستان شدند.

این اعضای سنای آمریکا از پنتاگون خواستند تا درباره اینکه آیا میزان کمک‌ها به افغانستان کاهش یافته و اینکه یک میلیارد دالر از کمک‌ها از چه حسابی قطع شده توضیح دهد.

این مقامات ارشد سنای آمریکا در نامه‌ای این پرسش را مطرح کردند که «آیا اجرایی کردن چنین کاهشی از میزان کمک‌ها حضور نظامی آمریکا را در افغانستان تحت تاثیر قرار خواهد داد» و خواستار پاسخ به این نامه تا 26 ژوئن شدند.

عبدالله عبدالله و محمد اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
بحران میان غنی و عبدالله، قطع کمک ها و آینده نامعلوم افغانستان را به کجا می‌برد؟

این مقامات افزودند: اگر دولت تشخیص داده که این مقدار کاهش در کمک‌های امنیتی از توانایی ما برای دستیابی به اهداف امنیت ملی ما کم نمی‌کند، برای ایجاد چنین مازاد قابل توجهی چه شرایطی تغییر کرده است؟

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا 23 مارچ برای مجبور کردن دو نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری افغانستان برای تقسیم قدرت و پایان دادن به جنجال‌های انتخاباتی تهدید به کاهش «فوری» یک میلیارد دالری کمک‌ها کرده بود.

دو طرف 28 ماه ثور توافقنامه ایجاد دولت مشارکتی را امضا کردند اما آمریکا هنوز بطور رسمی لغو کاهش کمک‌های آمریکا به افغانستان را اعلام نکرده است.

از سوی دیگر نیز «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان اول جون در پاسخ به پرسشی در این باره گفته بود فکر می‌کند که کمک‌ها کاهش یافته و پرسش در این باره را به پنتاگون ارجاع داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала