آغاز عملیات جدید ترکیه در شمال عراق

© AP Photo / DHA-Depo PhotosТурецкие танки на военных учениях Турции и Ирака на иракско-турецкой границе
Турецкие танки на военных учениях Турции и Ирака на иракско-турецкой границе  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ترکیه از آغاز عملیات جدیدی در شمال عراق برای هدف قرار دادن حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) خبر داد

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ترکیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که جنگنده‌‌های این کشور امروز (چهارشنبه) مواضع شبه‌نظامیان «پ.ک.ک» در منطقه «هفتانین» شمال عراق را هدف قرار دادند.

این بیانیه ادامه می‌دهد: «به منظور خنثی‌سازی پ.ک.ک و دیگر عناصر تروریستی که مردم و مرزهای ما را تهدید می‌کنند، نیروی ما با تجهیزات کامل، بالگردها و کماندوهای و با پشتیبانی بالگردهای مسلح و غیرمسلح، برای عملیات هوایی در منطقه بسیج شده‌اند».

قوای هوائی ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
آغازعملیات "چنگال عقاب" ترکیه علیه کرد ها در عراق

این وزارت گفت: نیروهای ما عملیات "پنجه پلنگ" را در منطقه "هفتانین" در شمال عراق آغاز کردند. درحال حاضر کماندوهای ما در این منطقه هستند.

این حملات در حالی آغاز شده است که وزارت خارجه عراق روز گذشته اعلام کرد در پی عملیات اخیر ترکیه در خاک عراق و نقض حاکمیت این کشور، سفیر انقره در بغداد احضار شده و یادداشتی اعتراضی به وی تحویل داده شده است.

ترکیه شامگاه یکشنبه نیز عملیاتی با عنوان "پنجه عقاب" را علیه حزب کارگران کردستان این کشور(پ‌ک‌ک)‌ در شمال عراق انجام داد.

نیروهای پ‌ک‌ک در تپه‌های قندیل در شمال عراق و برخی شهرهای این منطقه فعال هستند. مقامات آنکارا می‌گویند این گروه حملاتی را از خاک عراق به مناطق ترکیه انجام می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала