خواست نمایندگان افغانستان، روسیه و آمریکا برای کاهش خشونت از سوی طالبان

© @ Ministry of Foreign Affairs of Afghanistan خواست نمایندگان روسیه، افغانستان و آمریکا برای کاهش خشونت از سوی طالبان
 خواست نمایندگان روسیه، افغانستان و آمریکا برای کاهش خشونت از سوی طالبان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
افغانستان، روسیه و آمریکا در نشست سه جانبه از گروه طالبان خواستند در آستانه برگزاری نشست صلح بین گروه های افغان برای اعتماد سازی،خشونت ها در این کشور را کاهش دهد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه در خبرنامه‌ای نوشته که اجلاس سه جانبه افغانستان، امریکا و روسیه عصر روز گذشته (دوشنبه) برگزار شد و مقام‌های سه کشور، تلاش‌های صلح را به بحث گرفتندد

در اطلاعیه‌ای وزارت خارجه افغانستان آمده است که با توجه به تلاش های دولت افغانستان برای تقویت اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی برای حمایت از روند صلح افغانستان نشست سه جانبه برگزار کردند.

ضمیرکابلوف، زلمی خلیلزاد و حنیف اتمر در این نشست با تکرار تعهد جدی خود به روند صلحی متعلق به افغانستان و حمایت از حفظ دستاوردهای این کشور طی 19 سال گذشته بحث کردند.

وزارت امور خارجه افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
رایزنی افغانستان، روسیه و آمریکا در خصوص مذاکرات صلح با طالبان

روسیه و آمریکا از تعهد و پیشرفت دولت افغانستان در راستای آزادی زندانیان طالبان به عنوان یک اقدام ضروری برای آغاز مذاکرات بین افغانستانی استقبال کردند.

آنها از طالبان نیز خواستند  که در مقابل زندانیان دولتی را آزاد کنند و با درک اهمیت فضای مثبت برای مذاکرات خواستار کاهش قابل توجه خشونت به عنوان یک اقدام اعتماد سازی شدند.

براساس این اطلاعیه ،آمریکا و روسیه از آمادگی هر دو طرف برای مذاکرات بین افغانستانی استقبال کرده و افزودند که برای توافق در مورد دستور کار و مراحل بعدی نشست اولیه بین تیم های مذاکره کننده مهم است.

در این نشست گفته شد که مطابق توافق نامه دوحه ، انتظار می رود که دستیابی به آتش‌بس دائمی و جامع از اول در دستور کار مذاکرات داخل افغانستان قرار گیرد.

طرفین در این نشست، در مورد اهمیت همکاری های منطقه‌ای و بین‌المللی به عنوان اصلی برای حفظ مذاکرات بین افغانستانی و در نهایت موفقیت روند صلح به توافق رسیدند.

طرفین در زمینه خواستار رایزنی های بیشتر از طریق سازوکارهای منطقه‌ای و بین المللی فراگیر موجود یا جدید با هدف تقویت بیشتر اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی برای حمایت از روند صلح شدند.

سه کشور توافق کردند که بار دیگر در چارچوب نشست سه جانبه برای گفت‌وگو درمورد پیشرفت‌های حاصل از روند مذاکرات بین افغانستانی دیداری داشته باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала