آمار جدید مبتلایان ویروس کرونا در کشور؛ یک شبانه‌روز 793 رویداد تازه

© وزارت صحت عامه آمار جدید مبتلایان ویروس کرونا در کشور؛ یک شبانه‌روز 793 رویداد تازه
آمار جدید مبتلایان ویروس کرونا در کشور؛ یک شبانه‌روز 793 رویداد تازه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت عامه‌ از ثبت و شناسایی 793 مورد مثبت ویروس کرونا در ولایات مختلف و مرگ 13 بیمار در 24 ساعت گذشته خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه افغانستان، با نشر آمار روزانه بیماران و قربانیان ویروس کرونا (کووید-19) از ثبت793 مورد تازه ابتلا به کرونا خبر داده است. بدین ترتیب شمار مبتلایان به این ویروس در کشور 26 هزار و 310 نفر افزایش یافته‌ است.
بر اساس معلومات این وزارت، در 24 ساعت گذشته، 13 فرد مبتلا به کرونا جان باخته‌اند که با مرگ این افراد شمار کل قربانیان ویروس کرونا در کشور به 491 نفر رسیده ‌است.
این وزارت گفته که در 24 ساعت گذشته، 381 فرد مبتلا به کرونا بهبود یافته که اکنون شمار بهبودیافتگان به پنج‌هزار و 508 نفر رسیده است.
مطابق این گزارش در 24 ساعت گذشته در کابل 460 نفر، در بدخشان 61 نفر، در تخار 59 نفر، در بامیان 58 نفر، در بغلان و لوگر هر‌کدام 34 نفر، در پکتیا 28 نفر، در قندهار و لغمان هر کدام 13 نفر، در زابل 10 نفر، در هلمند و پروان هر کدام 6 نفر، در پنجشیر 5 نفر، در قندوز 4 نفر و در نیمروز 2 نفر افراد مبتلا به کرونا شناسایی شده است.
کابل با 460 رویداد تازه، بیشترین رویدادهای مثبت را در یک شبانه روز در کشور داشته است.
این آمار در حالی منتشر شده است که گفته می‌شود شماری از خانواده‌هایی که نشانه‌های ویروس کرونا (COVID-19) را دارند، به بیمارستان نمی‌روند و می‌گویند که اعتماد شان را نسبت به بیمارستان های (COVID-19 در کشور از دست داده‌اند.
گفتنی‌ است که افغانستان در حال حاضر اوج بیماری کرونا را تجربه می‌کند.
وزارت صحت عامه از شهروندان کشور می‌خواهد که توصیه های بهداشتی را رعایت کنند تا ویروس کرونا بیشتر در میان شهروندان کشور گسترش ننماید.
وضعیت در ولایت‌های کشور به ویژه در کابل پایتخت بحرانی است و به گفته منابع مردمی، کرونا اکنون وارد حریم خانه‌ بسیاری از خانواده‌های ساکن پایتخت و دیگر ولایت‌ها شده و دولت قادر به ثبت همه رویدادهای ابتلا و مرگ نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала