ترکیه به نفت لیبیا چشم دوخته است

© REUTERS / Hamad l Mohammedترکیه به نفت لیبیا چشم دوخته است
ترکیه به نفت لیبیا چشم دوخته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترکیه می خواهد نفت و گاز لیبیا را تحت کنترل خود قرار دهد.

به گزارش اسپوتنیک. احمد المسماری سخنگوی نیروهای خلیفه حفتر موسوم به اردوی ملی لیبیا امروز دوشنبه اعلام کرد، که ترکیه می خواهد کنترل نفت و گاز لیبیا را به دست گیرد.

احمد المسماری در مصاحبه با شبکه "اسكاي نيوز عربي" گفت: اردوغان قصد دارد به مناطق موسوم به "هلال نفت" ، مناطق نفت خیز سواحل شرقی این کشور از شهر طبرق تا سدره نفوذ نماید.

انتقال 300 جنگجوی مزدور سوری از ترکیه به لیبیا - اسپوتنیک افغانستان
انتقال 300 جنگجوی مزدور سوری از ترکیه به لیبیا

پیشتر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفته بود كه ترکیه و دولت وفاق ملی لیبیا قصد دارند اكتشاف و توسعه میادین نفتی و گازی در بحیره مدیترانه را گسترش دهند. روزنامه "ینی شفق" ترکیه همچنین گزارش داد که ترکیه در حال آماده سازی دو پایگاه نظامی دایمی در لیبیا است.

قابل ذکر است که پس از سرنگونی و ترور معمر قذافی رهبر لیبیا در سال 2011، لیبیا عملا به پراگندگی در حکومت داری مواجه شد و اکنون دو قدرت در این کشور حاکم است. یکی پارلمان انتخاب شده توسط مردم در شرق و دیگری در غرب با پایتختی طرابلس دولت توافق ملی که با پشتیبانی سازمان ملل و اتحادیه اروپا تشکیل شده است. مقامات بخش شرقی این کشور به طور مستقل از طرابلس فعالیت می کنند و با ارتش مارشال خلیفه حفتر همکاری می کنند.

در 19 جون در برلین کنفرانسی بین المللی درباره لیبیا با حضور روسیه، امریکا، ترکیه، مصر، و چند کشور دیگر و همچنین اتحادیه اروپا و سازمان ملل برگزار شد. نتیجه اصلی کنفرانس درخواست تجدید نظر شرکت کنندگان در مورد آتش بس در لیبیا و تعهد به خودداری از مداخله در این درگیری با رعایت تحریم عرضه سلاح به طرفین بود. علاوه بر این، شرکت کنندگان در این نشست پیشنهاد ایجاد کمیته نظارت بر آتش بس را دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала