آیا پکن به ووهان دوم تبدیل خواهد شد؟

© Sputnik / Anna Ratkoglo /  مراجعه به بانک تصاویر آیا پکن به ووهان دوم تبدیل خواهد شد؟
آیا پکن به ووهان دوم تبدیل خواهد شد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمند ارشد «مرکز کنترول بیماری ها در چین»، در مورد این که آیا پکن به ووهان دوم تبدیل خواهد شد، توضیح داد.

به گزارش اسپوتنیک، زنگ گوانگ، دانشمند ارشد سابق «مرکز کنترول بیماری ها در چین» می‌گوید که پکن به ووهان دوم (بازار عمده فروشی شهر ووهان جایی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد) تبدیل نخواهد شد. این داشمند چینایی می‌گوید که احتمال موج دوم به شکل ضعیف وجود دارد.

بازگشت کرونا به چین/ وضعیت هشدارآمیز در پی شناسایی مبتلایان جدید در پکن - اسپوتنیک افغانستان
بازگشت کرونا به چین/ وضعیت هشدارآمیز در پی شناسایی مبتلایان جدید در پکن

شیوع دوباره ویروس کرونا، به بارفروشی شین‌فادی در منطقه «فنگ‌تای» مربوط می‌شود که 90 درصد میوه و سبزی مصرفی شهر 20 میلیونی پکن از آن تامین می‌شود. در این بازار ماهی و گوشت هم فروخته می‌شود. مدیر بازار به خبرگزاری رسمی چین گفته که وجود ویروس در تخته‌‌های مخصوص خورد کردن ماهی محرز شده است.

روز شنبه مقامهای صحی چین، گفتند که جواب تست دستکم 46 نفر از کارکنان بازار ماهی، مثبت اعلام شده اما هیچ یک از آنها علایم ابتلا ندارند. قرار است 10 هزار عمده‌فروش و بنکدار و خریدار این بازار همگی تست کرونا بدهند.

امروز یکشنبه (14 جون) مشخص شد که طی یک شبانه روز در پایتخت چین، 36 نفر به بیماری همه‌گیر مبتلا شده اند.

آقای گوانگ می‌گوید: تاهنوز، هیچ مفهومی برای موج دوم وجود ندارد که موج دوم چیست، این فقط یک اصطلاح شرطی است. آیا موج دوم رخ خواهد داد یا خیر این همه به اقدامات پیشگیرانه ما بستگی دارد. به طور مثال، در آینده ممکن است تعداد موارد افزایش یابد، اما دوباره گسترش ویروس تحت کنترول قرار گرفته می‌شود.

این دانشمند چینایی همچنان می‌گوید که احتمال بسیار وجود دارد که موج دوم کرونا به شکل ضعیف، رخ بدهد. اما پکن به ووهان دوم جایی که شیوع کرونا به سایر شهرها در سراسر کشور گسترش یافت و حتی مجبور شدند شهر را ببندند، تبدیل نمی‌شود.

وی در پاسخ به سوال که آیا اکنون تمام جمعیت پکن باید تست کرونا بدهند، گفت: چنین نیازی وجود ندارد، اما لازم است تست از افرادی که در نزدیکی بازار از جمله کارکنان مغازه‌ها، مراکز پذیرایی قرار دارند، گرفته شود و آزمایش‌ها گسترش یابد.

او همچنان خوردن ماهی سالمون خام را توصیه نمی‌کند، زیرا در حال حاضر منبع ویروس ناشناخته است، او می‌گوید که فقط باید بعد از پختن ماهی بخورید.

در حال حاضر، در چهار منطقه پکن، سطح تهدید اپیدمیولوژیک از «کم» یا منطقه کم خطر به «متوسط» افزایش یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала