معرفی نامزد وزیرها از سوی اشرف غنی

© Photo / FB/argمعرفی نامزد وزیرها از سوی اشرف غنی
معرفی نامزد وزیرها از سوی اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نامزد وزیر و سرپرست وزارت های معادن و پترولیم، معارف و اطلاعات و فرهنگ رسمآ از سوی غنی معرفی گردید.

به گزارش اسپوتنیک، محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان عصر امروز محمد هارون چخانسوری را به عنوان نامزد وزیر و سرپرست وزارت معادن و پترولیم، رنگینه حمیدی را بحیث نامزد وزیر و سرپرست وزارت معارف و محمد طاهر زهیر را بحیث نامزد وزیر و سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، رسماً معرفی کرد.
محمد هارون چخانسوری نامزد وزیر و سرپرست وزارت معادن و پترولیم در مراسم معرفی اش از سوی رئیس جمهور افغانستان گفت: "تلاش می کنیم تا وزارت معادن و پترولیم را از وسیلۀ جنگ به وسیلۀ رفاه مبدل نمائیم. ما در همکاری با مردم، نهادهای جامعه مدنی و ناظر بر شفافیت، پیام تحرک و سرعت را خواهیم داشت."
آقای چخانسوری نیز افزود: "زیربناهای اساسی مانند تشکیلات، ادارۀ موثر و پاسخگو، امنیت، آب، برق، ترانسپورت، بازاریابی، و سرمایه گذاری را مانند یک حلقۀ زنجیر برای رسیدن به اهداف خویش، مهم می دانیم."
رنگینه حمیدی نامزد وزیر و سرپرست وزارت معارف در صحبت هایش ضمن تشکر از اعتماد رئیس جمهور گفت: "اطمینان می دهم که به کمک خدا و حمایت و راهنمایی های شما و تجربه کاری خویش در راستای خدمت به اولاد وطن از هیچگونه سعی و تلاش دریغ نخواهم کرد."
محمد طاهر زهیر نامزد وزیر و سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ در صحبت هایش، گفت: "شما بهتر می دانید که افغانستان در چهاردهۀ گذشته در جنگ و ناامنی بسر برده و امور و پدیده های فرهنگی در حاشیه قرار داشته اند."
رئیس جمهور غنی پس از استماع صحبت های آنان گفت که امروز با سه سرمایه بزرگ افغانستان سر و کار داریم. سرمایه اول ما فرهنگ می باشد که ریشه های عمیق چند هزار ساله خصوصاً بعد از عصر طلایی عباسیان و غزنویان دارد.
آقای غنی تصریح کرد که یک تیم واحد در سطح رهبری دولت قرار دارد که ارتباط عمیق با فرهنگ این کشور دارد و این به معنای آن است که ما به تمام زبان ها، ولایات و اقوام کشور به گونه برابر می بینیم.
رئیس جمهور افغانستان گفته است که محمد اشرف غنی گفت که در پنج سال آینده ما می خواهیم از فقر به رفاه، از بی ثبات به ثبات، از بی اعتمادی به اعتماد و از تفرقه به وحدت برویم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала