Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

پیش‌بازی یوونتوس – میلان؛ به تورین خوش آمدید

© AFP 2023 / Isabella BonottoЗащитник ФК "Милан" Давиде Калабрия и нападающий ФК "Ювентус" Криштиану Роналду во время матча "Милан-Ювентус" на стадионе Сан-Сиро в Милане
Защитник ФК Милан Давиде Калабрия и нападающий ФК Ювентус Криштиану Роналду во время матча Милан-Ювентус на стадионе Сан-Сиро в Милане - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیم‌های فوتبال یوونتوس و میلان نخستین بازی فوتبال باشگاهی در ایتالیا پس از انتشار ویروس کرونا را برگزار خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، تیم‌های فوتبال یوونتوس و آث میلان از ساعت ۱۱:۳۰ به وقت افغانستان در چارچوب دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی رقابت های جام حذفی ایتالیا (کوپا ایتالیا) به مصاف هم‌دیگر خواهند رفت، این مسابقه در ورزش‌گاه آلیانس شهر تورین که ۴۵ هزار و ۶۶۶ نفر گنجایش دارد اما بخاطر همه‌گیری بیماری ویروسی کرونا بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد.

 بازی رفت این دو تیم در ورزشگاه سن سیرو با نتیجه یک بر یک مساوی به پایان رسیده بود که این نتیجه بیشتر به سود تیم فوتبال یوونتوس به حساب می‌رود.

View this post on Instagram

A post shared by juventus_sketch💥 (@juventus_sketch) on

یوونتوس در پنج دیدار اخیر خود سه پیروزی بدست آورده و تنها یک تساوی و یک باخت کسب کرده است، باخت این تیم در برابر تیم فوتبال المپیک لیون در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا بوده است و تنها تساوی این تیم برابر همین میلان در دیدار رفت نیمه‌نهایی کوپا ایتالیا در ورزشگاه سن‌سیرو رقم خورده است و این تیم پیش از این تیم های اینتر میلان اسپال و برشا را با نتایج ۲-۰ و دو بر یک شکست داده است.

میلان از ۵ مسابقه اخیر خود نتایج خوبی را کسب نکرده و تنها یک پیروزی در ۵ مسابقه اخیر خود به دست آورده است تنها پیروزی این تیم در برابر تورینو رقیب و هم‌شهری یوونتوس رقم خورده است و دو شکست و دو تساوی حاصل عملکرد ۵  مسابقه اخیر میلان در برابر تیم‌های حریف بوده است، این تیم برابر اینتر در دربی دلامادونینا بیا نتیجه چهار بر دو و جنووا دو بر یک شکست خورده است و برابر یوونتوس در دور رفت کوپا ایتالیا و فیورنتینا در سری آ مساوی کرده است.

View this post on Instagram

A post shared by The Calcio Guys (@thecalcioguys) on

 یوونتوس با ۶۳ امتیاز از ۲۶ بازی و تفاضل گل مثبت ۲۶ در صدر جدول رقابت های سری آ و بالاتر از لاتزیو و اینترمیلان قرار دارد، تیم فوتبال میلان هم با انجام ۲۶ بازی و تنها کسب ۳۶ امتیاز و تفاضل گل منفی شش در رده هفتم جدول پس از تیم‌های فوتبال ناپولی و رُم قرار دارد.

 این دو تیم یوونتوس و میلان تاکنون ۶۴ بار به مصاف همدیگر رفتند که ۳۳ پیروزی سهم یوونتوس و ۱۶ برد برای میلان بوده است و ۱۵ مسابقه این دو تیم نیز با نتیجه مساوی خاتمه یافته است، در این تعداد بازی تیم فوتبال یوونتوس موفق به زدن ۹۲ گل شده و در مقابل میلان هم ۶۱ گل زده است، یوونتوس در برابر میلان تاکنون ۱۱۴ امتیاز کسب کرده است و از آن سمت میلان تا هنوز فقط توانسته ۶۳ امتیاز در برابر یوونتوس کسب کند.

 بازی بعدی یوونتوس در بیست و سوم ماه جون در برابر بولونیا خواهد بود همچنین میلان در بیست و دوم ماه جون در رقابت‌های سری آ باید به مصاف لچه برود.

View this post on Instagram

A post shared by Na Arquibancada (de 🏠) (@naarquibancadafut) on

 بهترین گلزنان یوونتوس در رقابتهای کوپا ایتالیا کریستیانو رونالدو و پائولو دیبالا هستند که هر کدام دو گل به ثمر رسانده اند و هر کدام یک گل از گل‌های‌شان را هم از روی نقطه پنالتی به ثمر رساندند پس از رونالدو دیبالا، رودریگو بنتانکور و لئوناردو بونوچی به همراه داگلاس کاستا از هر کدام یک گل به ثمر رساندند، در جدول بهترین پاسورهای گل یوونتوس گونزالو هیگواین با دو پاس گل در صدر قرار دارد و داگلاس کاستا و دیبالا هر کدام با یک پاس گل در رده های بعدی قرار گرفتند.

در جدول بهترین گلزنان میلان نیز هاکان چالهان اوغلو با دو گل در صدر قرار دارد و ساموئل کاستی‌یخو، تئو هرناندز و زلاتان ابراهیموویچ هر کدام یک گل در رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایتالیا به ثمر رساندند بهترین پاسورهای گل میلان در رقابتهای کوپا ایتالیا ساموئل کاستی‌یخو با دو پاس گل است، اسماعیل بن ناصر، رافائل لیائو، فرانک کسی‌یه و کریستوف پیاتک با یک پاس گل در رده های بعدی قرار دارند.

 تیم فوتبال یوونتوس سابقه ۱۳ قهرمانی در رقابتهای کوپا ایتالیا را دارد در حالی که میلان تنها ۵ بار موفق به قهرمانی در رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایتالیا شده است.

View this post on Instagram

A post shared by about sport (@aboutsport1) on

 میانگین سنی یوونتوس ۲۷.۳ سال است در حالی که میانگین سنی میلان ۲۴.۵ سال است جوان‌ترین بازیکن یوونتوس پورتانووا با ۲۰ سال سن و جوان‌ترین بازیکن میلان کاپونه با ۱۸ سال است بوفون بازیکن یوونتوس با ۴۲ سال سن مسن‌ترین بازیکن این تیم و مسن‌ترین بازیکن میلان زلاتان ابراهیموویچ با ۳۸ سال سن می باشد.

یوونتوس ۶ بازیکن زیر ۲۱ سال ۱۸ بازیکن خارجی و ۱۰ بازیکن غیر اروپایی در ترکیب خود دارد اما میلان ۱۰ بازیکن زیر ۲۱ سال ۱۸ بازیکن خارجی و ۱۲ بازیکن غیر اروپایی در جمع بازیکنان خود می‌بیند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала