سازمان ملل: راکت های پرتاب شده به اهداف سعودی منشا ایرانی دارد

© REUTERS / Hamad I Mohammedسازمان ملل: راکت های پرتاب شده به اهداف سعودی ساخت ایران هستند
سازمان ملل: راکت های پرتاب شده به اهداف سعودی ساخت ایران هستند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان ملل سرچشمه راکت های که بر زیر ساخت های شرکت نفتی آرامکو و میدان هوایی عربستان سعودی پرتاب شده اند را ایران خواند.
 حوثی‌ها به تاسیسات نفتی آرامکو و چند هدف دیگر در عربستان  حمله  کرده اند  - اسپوتنیک افغانستان
حوثی‌ها به تاسیسات نفتی آرامکو و چند هدف دیگر در عربستان حمله کرده اند

به گزارش اسپوتنیک، سازمان ملل در گزارشی سرچشمه راکت های پرتاب شده بر اهداف عربستان سعودی را ایران خوانده  است. این سند که هنوز در اختیار عموم قرار نگرفته، به اجرای مفاد قطعنامه 2231 اختصاص یافته است. دبیرکل سازمان ملل دوبار در سال درباره این مسئله به شورای امنیت سازمان ملل گزارش می دهد. در گزارش پیشین او در ماه دسامبر آمده بود، كه سازمان ملل قادر به تأیید استفاده از راکت ها و هواپیماهای بدون سرنشین ساخت ایران در حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی در ماه سپتامبر نیست.

در سند جدید آمده است، كه سازمان ملل بخش هایی از سلاح های مورد استفاده برای حمله به تأسیسات نفتی عفیف را در ماه مه 2019 ، میدان هوایی بین المللی ابها در جون و اگوست و تأسیسات موجود در معادن بقیق و حریص در ماه سپتامبر را مورد بررسی قرار داده است.

در گزارش 14 صفحه ای دبیر کل سازمان ملل آمده است: " دبیرخانه بر این باور است که راکت های كروز و یا قطعات آن که در چهار حمله مورد استفاده قرار گرفته اند دارای منشأ ایرانی بوده اند".

اعلام شده است که بر پایه نتیجه گیری های انجام شده همچنین هواپیماهای بدون سرنشین  شرکت کننده در حملات ماههای مه و سپتامبر سال 2019 دارای "منشأ ایرانی" بوده اند.

نتیجه گیری در مورد منشاء سلاح ها بر اساس ویژگی های طراحی و نوشته های روی آنها به زبان فارسی انجام شده است.

یادآوری می کنیم، که در 14 سپتامبر، تاسیسات و پالایشگاه های نفتی شرکت آرامکو سعودی در شرق عربستان با هواپیماهای بدون سرنشین و راکت مورد حمله قرار گرفتند. جنبش انصارالله یمن مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و آن را حمله‌ای پهپادی نامید. از سوی دیگر  ایالات متحده، جمهوری اسلامی ایران را مسئول این حملات قلمداد نمود که ایران این اتهام را رد کرد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала