اعطای رتبه مارشالی به دوستم؛ صدیقی می‌گوید در تفویض رتبۀ مارشالی مشکلی وجود ندارد

© Photo / Sediq Sediqqi / Sediq Sediqqiاعطای رتبه مارشالی به دوستم؛ صدیقی می‌گوید در تفویض رتبۀ مارشالی مشکلی وجود ندارد
اعطای رتبه مارشالی به دوستم؛ صدیقی می‌گوید در تفویض رتبۀ مارشالی مشکلی وجود ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از آنکه منابع گفته بودند که چگونگی اعطای رتبه مارشالی به عبدالرشید دوستم، با اختلافات‌های میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله روبه‌رو است، سخنگوی ریاست جمهوری این داعاها را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان امروز پنجشنبه، (11جون) در نشست خبری در گفتگو با خبرنگاران گفته است که که حکومت به تطبیق هر آنچه در توافقنامه سیاسی وجود دارد، متعهد است. وی گفت: "مساله مارشالی بخشی از آن موافقتنامه است. در حال حاضر کدام مشکل جدی وجود ندارد."

دیدار دوستم و غنی - اسپوتنیک افغانستان
ارگ: هدف از اعطای رتبه مارشالی به دوستم حل اختلافات است

از سویی هم آقای صدیقی می‌گوید که کابینه میان اشرف غنی و عبدالله به گونۀ 50–50 تقسیم شده؛ اما والیان را بر اساس یک توافق دیگر دو جانب معرفی می‌کنند.
در عین حال سخنگوی ریاست جمهوری گفت که رییس جمهور 11 تن را به عنوان نامزدوزیر معرفی کرده و کار جدی برای تکمیل کابینه جریان دارد: "قرار است که حکومت افغانستان به زودی بعد از تکمیل‌شدن لیست کابینه، برای اخذ رای اعتماد به ولسی جرگه معرفی کند".
پیش از این طلوع نیوز، در خبری گفته بود که درج واژه های «مارشال افتخاری» یا «مارشال اعزازی» در فرمانی که قرار است به زودی از سوی رئیس جمهور غنی برای اعطای این رتبه بلند نظامی به عبدالرشید دوستم، بدهد، با مخالفت عبدالله عبدالله و عبدالرشید دوستم روبه‌رو شده است.
در بند نخست، بخش پنجم توافق‌نامه سیاسی میان غنی و عبدالله به اعطای رتبه جنرالی به عبدالرشید دوستم، تاکید شده است. بر بنیاد این توافق‌نامه آقای دوستم با بدست آوردن رتبه مارشالی عضویت شورای عالی دولت و عضویت شورای امنیت ملی را نیز خواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала