وزارت صحت: حکیم الکوزی بازداشت شود

© Photo / MoPH facebookوزارت صحت: حکیم الکوزی بازداشت شود
وزارت صحت: حکیم الکوزی بازداشت شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرپرست وزارت صحت عامه افغانستان امروز (چهارشنبه، 21 جوزا) در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، گفت که مکتوب بازداشت او دیروز از سوی وزارت صحت عامه به وزارت داخله سپرده شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل اطلاعات روز، احمدجواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت عامه، کشور می‌گوید که حکیم الکوزی به‌دلیل فروش محصولاتش، بازداشت و به نهادهای عدلی و قضایی معرفی می‌شود.

کرونا در افغانستان؛ ابتلای 684 نفر در 24 ساعت گذشته  - اسپوتنیک افغانستان
کرونا در افغانستان؛ ابتلای 684 نفر در 24 ساعت گذشته

براساس این مکتوب، آقای الکوزی بازداشت و فعالیت مراکز فروش واکسین و داروی ساختۀ او متوقف می‌شود.

آقای عثمان گفت که براساس ارزیابی این وزارت، در ترکیب محصول حکیم الکوزی، نه نوع مواد تسکین‌دهنده و اعتیادآور استفاده شده است.

براساس گفته‌های سرپرست وزارت صحت عامه، استفاده از دارو و قطرۀ ساخته‌شده توسط حکیم الکوزی سبب تسکین مقطعی درد می‌شود، اما استفادۀ چندین بار آن سبب اعتیاد می‌شود.

وزارت صحت عامه هفت روز پیش چهارشنبه (14 جوزا) نیز اعلام کرد که در ترکیب این محصول، مقدار زیادی از مواد مخدر نوع «مورفین» و «تریاک» استفاده شده است.

این وزارت گفته بود که این محصول در درمان ویروس کرونا مؤثر نیست و فقط به‌خاطر ترکیبات مواد مخدر آن به‌عنوان تسکین موقتی عمل می‌کند. همچنان این وزارت در تاریخ 10 جوزا فروش این محصول را ممنوع کرده بود.

حکیم الکوزی پیشتر ادعا کرده بود که واکسین و داروی درمان ویروس کرونا را ساخته و با آن توانسته تعدادی زیادی از بیماران این ویروس را در ولایت‌های کابل و قندهار تداوی کند. چند روز پیش یک مرکز فروش محصولات خودساخته‌ی او، در هرات نیز فعال شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала