همکاری طالبان و مافیا در قاچاق مواد مخدر به دیگر کشورها

© REUTERS / Parwiz/Filesمواد مخدر
مواد مخدر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه تحقیق سازمان ملل دریافته‌ است که طالبان اخیرا تیمی تشکیل داده که وظیفه تولید و قاچاق مواد مخدر به مرزهای کشورهای همسایه افغانستان را بر عهده دارد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد طالبان در جنوب کشور هروئین و سایر مواد مخدر را تولید می‎کنند و میلیون‎ها دالر درآمد کسب می کنند. این گروه سالانه مقداری زیادی از مواد مخدر تولیدشده را به کشورهایی مانند ایران، استرالیا و دیگر کشورها ارسال می‌کند.

پایگاه خبری منافن با استناد به گزارش گروه تحقیق سازمان ملل گفته است که "طالبان اخیرا تیمی تشکیل داده که وظیفه تولید و قاچاق مواد مخدر به مرزهای کشورهای همسایه را بر عهده دارد." 

وزارت داخله نام های ده تن از قاچاقبران مواد مخدر را با رسانه ها شریک کرد - اسپوتنیک افغانستان
وزارت داخله افغانستان نام های ده تن از قاچاقبران مواد مخدر را با رسانه ها شریک کرد

دولت افغانستان گفته که امیدوار است که توافق صلح بین طالبان و ایالات متحده بتواند باعث قطع روابط طالبان با گروه‎های قاچاق شود.

در این گزارش آمده است که طالبان 60  درصد مواد مخدر تولید شده در ولایات فراه و بادغیس را میان معتادان داخل کشور توزیع می‎کنند و بقیه را با همکاری مافیای بین المللی به کشورهای ایران، آفریقای جنوبی، استرالیا و کشورهای آسیای میانه قاچاق می‌کنند.

مقام‌های حکومت افغانستان نیز بارها گفته‌اند که طالبان از برداشت تریاک و تولید مواد مخدر تمویل می‌شوند. به گفته مسئولان امنیتی، نیروهای دولتی در تلاش نابودی فابریکه‌های مواد مخدر هستند.

چندی پیش، اداره سیگار و پنتاگون یا وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا نیز اعلام کرده‌بودند که طالبان، سالانه بیش از 5 میلیارد دالر از رهگذر مواد مخدر درآمد دارند.

سخنگوی طالبان در بیانیه‎ای متن این گزارش را تکذیب کرد، اما اداره سیگار و پنتاگون پیش‎تر، این گروه را به شرکت در فعالیت‎های مواد مخدر متهم و اعلام کرده بود که طالبان سالانه ۱/۵میلیارد دالر از این راه درآمد دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала