سفیر سابق امریکا در اروپا: ترامپ مانند دوچه است

© REUTERS / Leah Millisسفیر سابق امریکا در اروپا: ترامپ مانند دوچه است
سفیر سابق امریکا در اروپا: ترامپ مانند دوچه است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر پیشین ایالات متحده در اتحادیه اروپا، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده را با نخست وزیر دیکتاتور ایتالیا مقایسه کرد.

به گزرا ش اسپوتنیک، آنتونی گاردنر، سفیر پیشین امریکا در اتحادیه اروپا، در گفتگو با «Politico London Playbook» گفته است که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری ایالات متحده، وی را به یاد «بنیتو موسولینی»، دیکتاتور پیشین ایتالیا می‌اندازد.

تاکنون 10 هزار نفر در اعتراضات امریکا بازداشت شده‌اند - اسپوتنیک افغانستان
تاکنون 10 هزار نفر در اعتراضات امریکا بازداشت شده‌اند

وی در گفت‌وگو با پایگاه پولتیکو گفت: "چند سالی است که نکات اشتراک دونالد ترامپ با بنیتو موسولینی مرا آزار می‌دهد. موسولینی کسی است که پدربزرگ و مادربزرگ من در سال 1938 از دستش گریختند."
گاردنر، عضو حزب دموکرات است و در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده امریکا از «جو بایدن»، نامزد دموکرات‌ها در برابر ترامپ حمایت کرده است.
این سیاستمدار که در زمان ریاست بارک اوباما در اتحادیه اروپا سفیر بود گفته است که رفتار ترامپ علیه معترضین بسیار ناامید کننده است: وی در این رابطه گفت: "مایه تاسف بسیار است که رئیس‌جمهوری امریکا آشکارا از نژادپرستی حمایت می‌کند."
گاردنر خاطرنشان كرد كه او از مبارزات انتخاباتي جو بايدن حمايت كرد ، گرچه پذيرفت كه رأي دهندگان جوان از نامزد دموكراسي ادعا هيجاني ندارند.
گاردنر با اشاره به بایدن گفت: "من اطمینان دارم که او فرد مناسب است." وی گفت: "من تمام تلاش خود را خواهم کرد تا اطمینان داشته باشم که تغییرات را در ماه نوامبر دریافت خواهیم کرد."
یادآوری می کنیم، که یک امریکایی افریقایی تبار در اواخر ماه می، اندکی پس از دستگیری توسط افسران پولیس جان باخت.
بعد از حادثه دهها هزار نفر از مردم امریکا به اعتراضات سراسری در برابر خشونت و تبعیض ‌نژادی پولیس در این کشور پیوستند و بیشترین جمعیت معترضان در «واشنگتن دی سی» پایتخت امریکا حضور پیدا کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала