اکثریت باشندگان امریکا، وضعیت در کشور را غیر قابل کنترول می‌دانند

© Sputnik / Mikhail Turgiev /  مراجعه به بانک تصاویر اکثریت باشندگان امریکا، وضعیت در کشور را غیر قابل کنترول می‌دانند
اکثریت باشندگان امریکا، وضعیت در کشور را غیر قابل کنترول می‌دانند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
باشندگان ایالات متحده امریکا از وضعیتی که بخاطر اعتراضات علیه نژادپرستی پس مرگ جورج فلوید، باشنده سیاهپوست در این کشور ایجاد شده، نگران اند.

به گزارش اسپوتنیک، براساس نظرسنجی مشترکی که توسط وال استریت جورنال و NBC News انجام شده است، باشندگان ایالات متحده امریکا به دلیل اعتراضاتی که بخاطر مرگ جورج فلوید، یکی از باشندگان سیاهپوست مینیاپولیس به دست پولیس رخ داد، نگران وضعیت این کشور هستند. 

معترضین به میدان مقابل ساختمان کنگره امریکا رسیدند - اسپوتنیک افغانستان
معترضین به میدان مقابل ساختمان کنگره امریکا رسیدند

براساس این نظرسنجی ۸۰ درصد از اشتراک‌کنندگان گفته اند که وضعیت از کنترول خارج شده است و فقط ۱۵ درصد از اشتراک‌کنندگان فکر می‌کنند همه چیز تحت کنترول است. ۵ درصد دیگر نتوانستند جواب قطعی بدهند.

همچنین از آنها سوال شده است که بیشترین نگرانی آنها بخاطر چیست؟ ۵۹ درصد گفته اند که مرگ جورج فلوید و ۲۷ درصد گفته اند که گسترش شدید اعتراضات آنها را نگران می‌کند.

قابل ذکر است که موج شورش‌ها و بی‌نظمی‌ها در مینیاپولیس و شهرهای دیگر امریکا پس از کشته‌شدن جورج فلوید، سیاهپوست امریکایی توسط پولیس، آغاز شد. در ویدیوهایی که در انترنت نشر شده، دیده می‌شود که نیروهای پولیس به فلوید دست‌بند می‌زنند، سه نفره او را به زمین می‌اندازند و یکی از آنها زانویش را بر گلوی وی می‌گذارد. در ویدیو دیده می‌شود که فلوید چندین بار تکرار می‌کند که او نمی‌تواند نفس بکشد، سپس آرام می‌شود. فلوید در بخش عاجل شفاخانه جان باخت. پس از آغاز بی‌نظمی‌ها، چهار کارمند پولیس برکنار شدند و یکی از آنها به قتل در نتیجه بی‌احتیاطی، متهم شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала