کرزی به ایران: موضوع قتل شهروندان افغان را بررسی و با ما شریک کنید

© Sputnik / P. Mamaghani کرزی به ایران: موضوع قتل شهروندان افغان را بررسی و با ما شریک کنید
کرزی به ایران: موضوع قتل شهروندان افغان را بررسی و با ما شریک کنید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور پیشین افغانستان گفته است که ایران باید موضوع را بررسی و با مردم افغانستان شریک کنند.

به گزارش اسپوتنیک، حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان در واکنش به آتش زدن شهروندان افغانستان از سوی پولیس ایران در برگه فیسبوک خود نوشته است: "شماری از هموطنان عزیز ما در نتیجهٔ آتش گرفتن موتر حامل شان در شهر یزد ایران شهید و زخمی شدند. چندی قبل نیز شاهد غرق شدن شماری از هموطنان ما در منطقه مرزی میان افغانستان و ایران بودیم. این حوادث اسفبار شدیداً مایهٔ نگرانی گردیده است."

عفو بین‌الملل خواهان بررسی آتش‌سوزی موتر پناه‌جویان افغان در ایران شد - اسپوتنیک افغانستان
عفو بین‌الملل خواهان بررسی آتش‌سوزی موتر پناه‌جویان افغان در ایران شد

آقای کرزی گفته است که ایران در مورد چگونگی وقوع اینگونه حوادث تحقیقات و بررسی های همه جانبهٔ شان را انجام داده و برعلاوهٔ شریک ساختن نتایج آن با مردم افغانستان تلاش به خرچ دهد تا منبعد از تکرار همچو حوادث جلو گیری صورت گیرد.
ازسویی هم امروز عبدالغفور لیوال سفیر کبیر و نماینده ویژه جمهوری اسلامی افغانستان در تهران با هیات همراه خود متشکل از آقایان عبدالقیوم سلیمانی وزیر مختار و معاون سفیر و جمال انصاری سکرتر سوم سفارت، با زخمیان رخداد آتش سوزی موتر در شهر یزد جمهوری اسلامی ایران دیدار نمودند و از نزدیک وضعیت صحی زخمیان را بررسی و از پرسنل پزشکی خواسته شد تا رسیدگی هر چه بیشتر به این افراد صورت گیرد.
سفارت افغانستان در تهران در ادامه نوشته است، که گفت و گوی تیلیفونی یکی از زخمیان با خانواده اش در افغانستان جهت اطمینان از وضعیت سلامتی اش نیز فراهم شد و کمک مالی که از طرف سفارت در نظر گرفته شده بود، برای آنها توزیع گردید.
در پایان این خبرنامه آمده است، که روند پیگیری و دیدار با دیگر حادثه دیدگان و مقام های مسئول در ولایت یزد ایران ادامه دارد و خبرهای بعدی و تکمیلی نشر خواهد شد.
یادآوری می‌کنیم، که پیش از این در رسانه ها خبر آتش سوزی موتر شماری از مهاجران افغان در شهر یزد گزارش شده بود.
به اثر تیراندازی و آتش‌سوزی موتر حامل مهاجران افغان در منطقه مهریز شهر یزد ایران سه تن از آن‌ها جان باختند و 8 تن دیگر زخم برداشتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала