پیامدهای بیماری ویروس کرونا از فضا ارزیابی می‌شود

CC0 / Pixabay / پیامدهای بیماری ویروس کرونا از فضا ارزیابی می‌شود
پیامدهای بیماری ویروس کرونا از فضا ارزیابی می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آژانس فضایی اتحادیه اروپا یک پلتفرم را به نام ابزار مشاهده سریع زمین Rapid Action Coronavirus Earth observation tool یا (Race) ایجاد کرده است که هدف آن شناسایی پیامدهای بیماری‌ همه‌گیر است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله امریکایی پاپیولر مکانیکس، آژانس فضایی اتحادیه اروپا با ایجاد این پلتفرم می‌تواند با استفاده از مشاهدات فضایی و هوش مصنوعی، پیامدهای اقتصادی و زیست محیطی ناشی از ویروس کرونا را در جهان شناسایی کند.

این پلتفرم امکان نظارت بر شاخص های کلید محیطی و اقتصادی از جمله تغییرات در کیفیت آب و هوا، فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌ها، حمل و نقل، ساخت و ساز و کشاورزی را فراهم می‌کند. یکی از ویژگی‌ها آن، امکان ردیابی سطح غلظت دی اکسید کربن در شهرهای مهم و مناطق مختلف جهان با استفاده از داده‌های ماهواره‌ای (Copernicus Sentinel-5P) است.

برای ارزیابی عملکرد اقتصادی، Race از هوش مصنوعی و داده‌های ماهواره‌ای استفاده می‌کند. اکنون از این روش به ویژه برای برآورد حجم تولید موتر در آلمان و نظارت بر ترافیک در میدان هوایی بارسلونا استفاده می‌شود. در حال که این پلتفرم در حالت نمایشی کار می‌کند، اما رهبری آژانس فضایی اتحادیه اروپا وعده داده است که ظرف چند ماه آینده هم جحم داده‌های مورد نظر ماهواره‌ها و هم تعداد مناطق مشاهده را گسترش دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала