انتصاب نماینده ویژه عمران خان در امور افغانستان

© Photo / AAMIR QURESHIانتصاب نماینده ویژه عمران خان در امور افغانستان
انتصاب نماینده ویژه عمران خان در امور افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک دیپلمات ارشد پاکستانی، نماینده ویژه عمران خان در امور افغانستان مقرر شده است.

عمران‌خان" نخست وزیر پاکستان در گامی جدید برای بهبود روابط با افغانستان و کمک به پیشبرد فرآیند صلح در این کشور، نماینده ویژه خود در امور افغانستان را منصوب کرد.

منصوب شدن فرستاده ویژه در امور افغانستان از سوی دولت پاکستان برای اولین بار طی یک دهه اخیر محسوب می‌شود در حالی که اسلام‌آباد از زمان آغاز گفت‌وگوهای‌ مستقیم میان واشنگتن و طالبان در دوحه به ویژه امضای پیمان صلح میان دو طرف، برای تسهیل در این فرآیند نقش آفرینی کرده است.

براساس این گزارش، "محمد صادق" دیپلمات ارشد پاکستانی که 6 سال نیز به عنوان سفیر این کشور در افغانستان خدمت‌ کرده است، به عنوان نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در امور افغانستان منصوب شد.

وزارت امور خارجه پاکستان هدف از این انتصاب را تداوم تلاش‌های این کشور برای تقویت مناسبات با کشور همسایه افغانستان و تعهد مجدد برای نقش آفرینی در روند صلح اعلام کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار اخیر با نماینده ویژه این کشور در امور افغانستان گفت: اسلام‌آباد به مسئولیت مشترک برای کمک به صلح‌ و ثبات در افغانستان پایبند بوده و معتقد است که ثبات در افغانستان در راستای منافع کل منطقه است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала