مارش بی نظیر در واشنگتن برگزار می گردد

© REUTERS / Yuri Gripasمارش در واشنگتن
مارش در واشنگتن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ال شرپتون مدافع حقوق بشر و کشیش پروتستان از برگزاری راهپیمایی جدید به واشنگتن - مانند تجمع معروف که توسط مارتین لوتر کینگ، جونیور در سال 1963 برگزار شده بود، خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، شارپتون دیروز حین خطبه خوانی، از برگزاری تظاهرات بزرگ در واشنگتن خبر داد.

وی گفت: "ما باید به واشنگتن برگردیم و برای دفاع از حقوق ما - سیاه، سفید، امریکای لاتین، عرب" بایستیم تا در سایه لینکلن بایستیم و به آنها بگوییم که وقت آن فرا رسیده است که با همه این بی عدالتی ها پایان یابد. "

تظاهرات سراسری در امریکا علیه ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
تظاهرات سراسری در امریکا علیه ترامپ

او افزود: "ما به واشنگتن، مارتین برمی گردیم". او به مارتین لوتر کینگ سوم ، فرزند یک فعال حقوق بشر معروف که در طی یک راهپیمایی تاریخی ، سخنرانی معروف خود را با عنوان "من یک آرزو دارم" رو کرد.

این راهپیمایی به تاریخ 28 آگوست، بمناسبت 57 سالگی اجرای آن برنامه ریزی شده است. همچنین در این روز، گفته می شود رئیس جمهور امریکا دونالد ترامپ تأیید می کند که وی به عنوان نامزد جمهوری خواه در انتخابات شرکت خواهد کرد.

در ده ها شهر امریكا، اعتراضات علیه وحشیگری پولیس که باعث مرگ مرد سیاهپوست در مینیاپولیس شد، تظاهرات چند روز است كه جریان دارد. در برخی موارد، اعتراضات با آشوب، درگیری با پولیس، سرقت و غارتگری همراه است.

اعتراض مسالمت آمیز 28 اگست سال 1963 در واشنگتن، یکی از مهمترین رویداد جنبش حقوق بشر امریکا می باشد که طبق ارزیابی های مختلف، از 200 تا 300 هزار نفر برای اعتراض به نابرابری بیرون آمدند که بیش از 80 درصد آنها سیاه پوست بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала