جستجوی زندگی در مریخ و سایر سیارات نظام شمس

© Fotolia / sdecoretТелескоп на фоне Млечного Пути
Телескоп на фоне Млечного Пути - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان روسی روش جدید جستجوی زندگی در مریخ و سایر سیارات نظام شمس را طرح‌ریزی نموده اند.

به گزارش اسپوتنیک، مدیر انستیتوت تحقیقات فیزیک هستوی دانشگاه دولتی D. V. Skobeltsyn مسکو میخائیل پاناسیوک معاون رئیس کمیته بین المللی در امور تحقیقات فضایی اظهار داشته است که دانشمندان روسی با استفاده از اسکن لایزری سطح آنها از فضاپیما یا استیشن فضائی روش جدیدی را برای جستجوی زندگی در مریخ و سایر اجسام آسمانی نظام شمسی ایجاد کرده اند.

کشف دنیائی دیگری با موجودات زنده در کیهان  - اسپوتنیک افغانستان
کشف دنیائی با موجودات زنده در کیهان

 وی گفت: "براساس روش پیشنهادی زیست شناسان دانشگاه، ما میتود اندازه گیری و ابزاری برای تعیین بقای میکروارگانیزم در فضای بیرونی را تهیه نموده یم. این روش بر اساس پرتودهی فلورسنت بیوجکت های به اندازه میکروسکوپی پس از تابش آنها با نور لایزر تهیه شده است. با توجه به ویژگیهای تابش فلورسانس حاصل شده می توان قضاوت کرد که آیا زندگی روی جسم مورد مطالعه وجود دارد یا خیر "

به این شکل ما می توانیم، سیاره مورد نظر را از فاصله 100 کیلومتری مورد مطالعه قرار داد. اما این روش اجازه میدهد که آثار زندگی را فقط در سطح سیاره کشف کرد، اما چگونگی وضع زندگی در زیر زمین آنرا نمی توانیم بررسی کنیم.

به گفته دانشمندان قرار است در سال 2021-2022 قمر مصنوعی کوچک را  برای آزمایش روش جدید جستجوی زندگی آزمایش نمایند.

ایتالیا نیز قصد دارد دستگاه خود را به فضا اعزام نماید که بعد از تحقیقات قرار است این دو گروپ علمی قمر مصنوعی مشترکCubeSat 3U و یا 6 U را آماده می نمایند که در  آن دستگاه های تحقیقاتی جستجو زندگی در سایر سیارات نظام شمس را جابجا خواهند نمود.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала