سرپرست وزارت صحت: مردم از وضعیت نابسامان در شفاخانه‌ها به ستوه آمده‌اند

© Photo / ارگاحمد جواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت
احمد جواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
احمد جواد عثمانی میگوید که در شرایط بحران کرونا، ضعف رهبری، مدیریت و کیفیت خصوصا از شفاخانه‌های دولتی بیشتر رونما گردیده است و خانواده‌هایی که اعضای فامیل‌شان با مرگ دست‌وپنجه نرم می‌کنند، از وضعیت نابسامان به‌ویژه در شفاخانه‌ها به ستوه آمده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، داکتر احمد جواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت عامه امروز (پنج‌شنبه، ۱۵ جوزا) کارش را در این وزارت آغاز کرد.
او در مراسم شروع به کارش گفت که در شرایط بحران کرونا، ضعف رهبری، مدیریت و کیفیت خصوصا از شفاخانه‌های دولتی بیشتر رونما گردیده است و خانواده‌هایی که اعضای فامیل‌شان با مرگ دست‌وپنجه نرم می‌کنند، از وضعیت نابسامان به‌ویژه در شفاخانه‌ها به ستوه آمده‌اند.

احمد جواد عثمانی به عنوان سرپرست و نامزد وزیر صحت عامه افغانستان گماشته شد - اسپوتنیک افغانستان
احمد جواد عثمانی به عنوان سرپرست و نامزد وزیر صحت عامه افغانستان گماشته شد

عثمانی افزود که خطوط کاری وزارت صحت عامه در سه بخش از جمله مبارزه با کرونا، اصلاحات در نظام شفاخانه‌ها و اصلاحات در عرضه خدمات صحی ترسیم شده است و تلاش خواهند کرد که این اصلاحات را عملی کنند.
سرپرست وزارت صحت همچنین بیان کرد که در بخش اصلاحات در نظام شفاخانه‌ها نیز گام‌های اساسی برداشته خواهد شد تا مردم شاهد بهبود کیفیت در عرضه خدمات شفاخانه‌ها باشد.
به گفته‌ او، عرضه خدمات صحی نیز از نظر ساختاری، کمیت و کیفیت، مدیریت قرارداد و نظارت و ارزیابی به بازنگری و تجدید نظر ضرورت دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала