تعیین هیأت برای بررسی حادثه ترور مولوی نیازی از سوی رئیس جمهور غنی

© @/twitter.comرایزنی رئیس جمهور غنی با رهبری بانک جهانی
رایزنی رئیس جمهور غنی با رهبری بانک جهانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور غنی هیأتی را که متشکل از نمایندگان باصلاحیت شورای سراسری علمای افغانستان، دادستانی کل، دفتر شورای امنیت ملی، وزارت داخله و ریاست عمومی امنیت ملی می‌باشند برای بررسی حادثه تروریستی در مسجد وزیر محمد اکبرخان کابل تعین کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور اشرف غنی طی حکمی، یک هیأت شش نفری را برای بررسی دقیق و همه‌جانبه‌ی حمله بر مسجد وزیر محمداکبر خان و کشته‌شدن مولوی ایاز نیازی و شماری دیگر از نمازگزاران در این حمله، تعیین کرده است.

صدیق صدیقی، سخن‌گوی ارگ ریاست‌جمهوری امروز (چهارشنبه، 14 جوزا) در تویتی گفته است که ریاست این هیأت را عبدالحکیم منیب، سرپرست وزارت حج و اوقاف بر عهده دارد.

آقای صدیقی همچنان گفته است که نمایندگان باصلاحیت شورای سراسری علمای افغانستان، دادستانی کل، دفتر شورای امنیت ملی، وزارت داخله و ریاست عمومی امنیت ملی در این هیأت عضویت دارند.

رئیس‌جمهور غنی به پیگر مولوی محمد ایاز نیازی ادای احترام کرد - اسپوتنیک افغانستان
رئیس‌جمهور غنی به پیکر مولوی محمد ایاز نیازی ادای احترام کرد

حوالی ساعت 7:25 دقیقه‌ی شام روز گذشته (سه‌شنبه، 13 جوزا) مواد انفجاری از قبل جاسازی شده در محوطه‌ی مسجد وزیر محمداکبر خان در مرکز شهر کابل منفجر شد. در این رویداد دو نفر به‌شمول مولوی ایاز نیازی، ملا امام این مسجد کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

فرد یا گروهی تا کنون مسئولیت این رویداد را بر عهده نگرفته است.

با آن‌که معاون اول ریاست‌جمهوری کشور، طالبان را مسئول این بمب‌گذاری دانسته است، اما ذبیح‌الله مجاهد، از سخن‌گویان این گروه وقوع این رویداد و کشته‌شدن ایاز نیازی را محکوم کرده و آن‌را «جنایت بزرگ» دانسته است.

وقوع این رویداد و کشته‌شدن ایاز نیازی با واکنش‌های گسترده مواجه شده است. ارگ ریاست‌جمهوری، حمله بر مسجد وزیر محمداکبر خان را محکوم کرده و آن‌را «وحشیانه و غیرانسانی» خوانده است.

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی، هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما)، نماینده‌ی غیرنظامی ناتو در افغانستان و شماری دیگر از چهره‌های سیاسی کشور نیز وقوع این حمله را محکوم کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала