اعزام 1600 نیروی پنتاگون به واشنگتن برای مقابله با تظاهرات

CC0 / / اعزام 1600 نیروی پنتاگون به واشنگتن برای مقابله با تظاهرات
اعزام 1600 نیروی پنتاگون به واشنگتن برای مقابله با تظاهرات  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پنتاگون اعلام کرد که هم‌زمان با تشدید تظاهرات علیه نژادپرستی در آمریکا، 1600 نیروی خود را برای مقابله با معترضان در واشنگتن مستقر می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "رویترز" جاناتان هافمن، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا "پنتاگون" در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروها در حالت آماده باش هستند اما مشارکتی در حمایت دفاع از عملیات نیروهای پلیس ندارند.

  در بیانیه  تاکید شده است، تاکنون هیچ نیروی نظامی برای متفرق کردن معترضان یا برخورد با ناامنی‌ها در واشنگتن وارد عمل نشده و نیرو ها در خارج از واشنگتن دی سی در آماده باش کامل هستند.

 هشدار ترامپ به استفاده از ارتش علیه معترضان داخلی - اسپوتنیک افغانستان
هشدار ترامپ به استفاده از ارتش علیه معترضان داخلی

 وزارت دفاع آمریکا در ادامه ضمن اعلام بالا بردن سطح آماده باش امنیتی در پنتاگون و پایگاه‌های نظامی واقع در نزدیکی پایتخت این کشور گفت، سطح آماده باش نیروهای مامور حفاظت از مقر وزارت جنگ و ساختمان ستاد مرکزی آن در ایالت ویرجینیا و پایگاه‌های نظامی نزدیکی واشنگتن دی سی افزایش یافته است.

شهرهای مختلف آمریکا از جمله پایتخت این کشور از چند روز گذشته شاهد اعتراضات گسترده علیه خشونت پلیس و نژادپرسی است که شعله آن را مرگ جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست این کشور روشن کرد.

در پی قتل وحشیانه جورج فلوید به دست پلیس آمریکا، تظاهرات‌ گسترده‌ای دراین کشور آغاز شده است. اگرچه مبدا این تظاهرات شهر مینه‌سوتا ایالت مینیاپولیس بوده، اما آتش اعتراضات خیلی زود به سایر نقاط آمریکا منتقل شده است.

معترضانی که در واشنگتن در مقابل کاخ سفید تحصن کرده‌اند، اعلام کرده‌اند که به حضور خود در این مکان ادامه می‌دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала