صالح: افغانستان در مرحله اوج بحران است

© Photo / Amrullah Saleh / Amrullah Salehصالح: افغانستان در مرحله اوج بحران است
صالح: افغانستان در مرحله اوج بحران است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید که آمار رسمی و غیررسمی رضاکاران نشان می‌دهد که افغانستان به سمت نقطه «اوج بحران» ویروس کرونا در حرکت است.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری افغانستان در پیام ویدیویی می‌گوید که شماری از مردم و شماری از شخصیت‌های با نفوذ خلاف تمام آموزه‌های علمی و طبی مرحله را نادیده گرفتند و مردم را تشویق به تجمعات کردند.
آقای صالح می‌افزاید که در مرحله دوم در افغانستان مرحله شیوع و گسترش بود گفت: "ما توانستیم با برنامه ریزی های منظم گسترش را کند بسازیم. تا فشار عاجل و آنی بالای سیستم صحی که به هیچ صورت آماده دامن گیر شدن به چنین بحران غیر مترقبه و بیرون از تصور را نداشت، نیاید. و تا این جای کار تا حد زیاد موفق بودیم."
معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که آمار رسمی وزارت صحت عامه و آمار غیررسمی رضاکاران در اختیار ما قرار دارد نشان می‌دهد که افغانستان به سمت نقطه «اوج فلاکت» ویروس کرونا در حرکت است و به آن نقطه نزدیک می‌شود.
معاون ریاست جمهوری نیز می‌گوید که منحنی گسترش این ویروس در حالت بلند رفتن است: ما اقدامات لازم را انجام می‌دهیم که مانع راه این ویروس شویم."
امرالله صالح افزود که پیش‌بینی می‌شود در وسط ماه اسد امسال افغانستان بتواند «کمر منحنی خبیثه» ویروس کرونا را بشکند و پس از آن سیر کاهش ابتلا به ویروس کرونا در کشور آغاز خواهد شد.
معاون اول ریاست جمهوری گفت که انتظار می‌رود افغانستان پیش از پایان سال روان به حالت عادی برگردد.
صالح گفت که مردم همواره می‌پرسند که چه زمانی قیود گشت‌وگذار برداشته می‌شود. او هر چند مردم را در طرح این پرسش حق به جانب خواند، اما افزود که باید مردم بین «قیود گشت‌وگذار و مرگ‌های دسته‌جمعی» ناشی از ابتلا به ویروس کرونا یکی را انتخاب کنند.
صالح به مردم توصیه کرد که فاصله دو متری را در بیرون از خانه در نظر بگیرند و از تجمع غیرضروری خودداری کنند.
معاون آقای غنی می‌گوید که ویروس کرونا دامن‌گیر تمام افغانستان است و به همین دلیل از گروه طالبان می‌خواهد که دست از «آدم‌کشی، که ذلت است» بردارند و تن به آتش‌بس بشردوستانه بدهند.
این درحالیست که وزارت صحت عامه افغانستان آمار رسمی تا امروز را شانزده هزار و 509 تن رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала