دموکرات‌ها: خشونت ترامپ با معترضان از بزدلی و ضعف است

© AP Photo / Evan Vucciدموکرات‌ها: خشونت ترامپ با معترضان از بزدلی و ضعف است
دموکرات‌ها: خشونت ترامپ با معترضان از بزدلی و ضعف است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبران دموکرات کنگره آمریکا در واکنش به اصرار ترامپ برای توسل به ارتش در مقابله با معترضان خیابانی، اقدامات وی را بزدلانه و خطرناک تلقی کردند.

به گزارش اسپوتنیک، نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و «چاک شومر» رهبر اقلیت دموکرات مجلس سنا، در بیانیه‌ای مشترک که در وبگاه رسمی آنها در کنگره آمریکا منتشر شد؛ به اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور مبنی بر اعزام ارتش به خیابان‌ها برای سرکوب کردن معترضان واکنش نشان دادند.

در بیانیه  رهبران دموکرات آمده است: در شرایطی که کشور به وحدت نیاز دارد، دونالد ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) تفرقه افکنی می‌کند. در این شرایط دشوار، کشور به رهبری واقعی نیاز دارد. ترامپ به دامن زدن به فتنه، تعصب کور و خشونت ادامه می‌دهد. او بزدل، ضعیف و خطرناک است.

گفتنی است که رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته برای اینکه به شایعات مبنی بر مخفی شدن از بیم اعتراضات مردمی، پایان دهد، در حلقه محافظان امنیتی خود از کاخ سفید خارج شد و به کلیسایی در همان حوالی رفت. نیروهای پلیس مردمی را که در اعتراض به قتل نژادپرستانه «جورج فلوید» اطراف کاخ سفید تجمع کرده بودند، با توسل به خشونت و گاز اشک‌آور متفرق کردند.

 هشدار ترامپ به استفاده از ارتش علیه معترضان داخلی - اسپوتنیک افغانستان
هشدار ترامپ به استفاده از ارتش علیه معترضان داخلی

در حالی که ماموران امنیتی برای عبور دادن ترامپ از میان معترضان، به گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی متوسل شدند؛ رهبران دموکرات کنگره آمریکا در بیانیه خود، اعتراضات سراسری این کشور را تلاشی برای پایان دادن به الگوی بی عدالتی نژادی و خشونتی که تازه‌ترین نماد آن قتل «جورج فلوید» سیاه‌پوست است، تلقی کردند.

رهبران دموکرات کنگره آمریکا بیانیه خود را با نقد رهبری ترامپ به پایان برده و می‌نویسند: در این زمان دشوار و  چالش‌برانگیز، ملت ما نیازمند رهبری واقعی است. اینکه ترامپ به آتش اختلاف، تعصب و خشونت دامن می‌زند؛ اقدامی بزدلانه، خطرناک و از سر ضعف است.

اظهارات ترامپ در روزهای اخیر با انتقادات بسیاری همراه شده و بسیاری او را به تهییج خشونت علیه معترضان و تهدید آنها متهم می‌کنند.

پلیس شهر مینیاپولیس هفته گذشته جورج فلوید، شهروند بی‌دفاع سیاه‌پوست را که مدعی بود «کلاهبرداری» کرده به شکل فجیعی خفه کرد و به قتل رساند. طبق ویدئویی که از قتل این تبعه سیاه‌پوست آمریکا منتشر شده، پلیس پس از توقف، او را به زمین می‌زند و در حالی که بر گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می‌بندد. در این لحظه فلوید فریاد می‌زند که نمی‌تواند نفس بکشد و التماس می‌کند که او را نکشند. اما بی‌توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می‌شود باعث خفگی این شهروند بی‌دفاع می‌شود.

با گذشت چند روز از قتل جورج فلوید به دست پلیس شهر مینیاپولیس، ایالت‌های مختلف این کشور صحنه تظاهرات به رفتار نژادپرستانه پلیس آمریکاست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала