ترامپ: اعتراضات اخیر تروریسم داخلی است

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ: اعتراضات اخیر تروریسم داخلی است
ترامپ: اعتراضات اخیر تروریسم داخلی است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهورایالات متحده آمریکا شورش‌های اخیر را اقدامات تروریستی داخلی نامید و قول داد علیه آنها بجنگد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حالی که سعی کرد خود را حامی اعتراضات مسالمت‌آمیز نشان دهد، ناآرامی‌های اخیر را تروریست داخلی نامید و متعهد شد علیه آنها بجنگد.

 رئیس جمهور آمریکا گفت: «در اینجا در پایتخت کشور پاسگاه های پلیس به دست معترضان افتاد، یادبود لینکلن و یادبود جنگ جهانی دوم ویران شد. یکی از (اصلی ترین) کلیساهای تاریخی ما به آتش کشیده شد. یک افسر در کالیفرنیا و یک قهرمان آفریقایی-آمریکایی اجرای قانون در تیراندازی کشته شد. این اعتراضات اقدامات صلح آمیز نیست، این اقدامات تروریسم داخلی، از بین بردن زندگی بی گناهان و ریختن خون بی گناه است - این یک جنایت علیه بشریت است».

ترامپ از ترس معترضان به پناهگاه زیرزمینی منتقل شد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ از ترس معترضان به پناهگاه زیرزمینی منتقل شد

 ترامپ گفت که نخستین وظیفه‌اش حمایت و دفاع از مردم و کشور بوده و خشونت‌های اخیر اقدامات تروریستی بوده است.

رئیس جمهور آمریکا دستور استقرار نیروهای گارد ملی به اندازه‌ای که بر اوضاع مسلط شوند را صادر کرد و گفت در صورتی که فرمانداران ایالت‌ها از اجرای این قانون خودداری کنند فورا ارتش را در این ایالت‌ها مستقر خواهد کرد.

این در حالی است که پیش ازاین رئیس جمهور آمریکا، ضمن متهم کردن گروه‌های «تندروی» چپ‌گرا به ایجاد آشوب در کشور، اعلام کرد که سازمان آنتیفا را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار خواهد داد، و این امر اعتراض سازمان آزادی‌های مدنی آمریکا را به دنبال داشت.

جنبش آنتیفا در ایالات متحده شامل مجموعه‌ای از گروه‌های چپ مبارز و ضدفاشیسم هستند که باور دارند برای رسیدن به آرمان‌های خود تنها اصلاحات سیاسی کافی نیست و باید دست به اقدام زد.

پس از مرگ فجیع جورج فلوید 46 ساله به دست یک افسر پلیس سفید پوست در شهر مینیاپولیس، شهر‌های مختلف آمریکا به صحنه اعتراضات گسترده مردمی تبدیل شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала