دیدبان حقوق بشر پس از یک هفته به خشونت پولیس در امریکا واکنش نشان داد

© REUTERS / ERIC THAYERدیدبان حقوق بشر پس از یک هفته به خشونت پولیس در امریکا واکنش نشان داد
دیدبان حقوق بشر پس از یک هفته به خشونت پولیس در امریکا واکنش نشان داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از کشته‌شدن جورج فلوید، سیاه پوست امریکایی توسط پولیس در مینیاپولیس به تاریخ ۲۵ می موج شورش‌ها و بی‌نظمی‌ها در مینیاپولیس و شمار دیگر از شهرهای امریکا، آغاز شد.

به گزارش اسپوتنیک، دیدبان حقوق بشر سرانجام در رابطه با تظاهرات در امریکا اظهار نظر کرد و گفت: ما به رهبری نیاز داریم که بتواند کشور را متحد کند.

اما دالی، سخنگوی این سازمان گفته است: "مشکل خشونت پولیس در رابطه با رنگین پوستان تنها به این موضوع محدود نمی‌شود که گاهی کسی از آنها را می‌کشند، بلکه آنها هر روز از خشونت بیشتری علیه رنگین پوستان نسبت به سفید پوستان استفاده می‌کنند".

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
امریکا منبعد نمی تواند حرف از حقوق بشر بزند

وی با انتقاد از ترامپ گفت: "ترامپ به جای اینکه همانند رهبری باشد که تلاش کند کشور را متحد کند، به انتشار توییت‌هایی روی می‌آورد که کمکی به کاهش این ناآرامی نمی‌کند".

ترامپ همچنین به عنوان یک رهبر باید اقداماتی انجام دهد که "ما را به وضعیتی سوق دهد که پولیس بداند که چگونه می‌تواند از قدرت خود به شکلی مولد و نه تبعیض‌آمیز استفاده کند".

موج شورش‌ها و بی‌نظمی‌ها در مینیاپولیس و شمار دیگر از شهرهای امریکا پس از کشته‌شدن جورج فلوید، سیاه پوست امریکایی توسط پولیس، آغاز شد. در ویدیوهایی که در انترنت نشر شده، دیده می‌شود که نیروهای پولیس به فلوید دست‌بند می‌زنند، سه نفره او را به زمین می‌اندازند و یکی از آنها زانویش را بر گلوی وی می‌گذارد. در ویدیو دیده می‌شود که فلوید چندین بار تکرار می‌کند که او نمی‌تواند نفس بکشد، سپس آرام می‌شود. فلوید در بخش عاجل شفاخانه جان باخت. پس از آغاز بی‌نظمی‌ها، چهار کارمند پولیس برکنار شدند و یکی از آنها به قتل در نتیجه بی‌احتیاطی، متهم شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала