آماده باش پنتاگون برای اعزام نیروی نظامی علیه معترضان در مینیاپولیس

© REUTERS / Eric Miller آماده باش پنتاگون برای اعزام نیروی نظامی علیه معترضان
 آماده باش پنتاگون برای اعزام نیروی نظامی علیه معترضان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع آمریکا به نیروهای پلیس نظامی خود برای استقرار در شهر مینیاپولیس دستور آماده باش داده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "آسوشیتد پرس" در پیگسترش ناآرامی‌ها در شهرهای مختلف آمریکا، وزارت دفاع این کشور در اقدامی بی‌سابقه دستور آماده‌باش را برای چندین گارد پلیس نظامی را به منظور استقرار در شهر «مینیاپولیس» - کانون اعتراض ها به کشته شدن نژادپرستانه جورج فلوید شهروند سیاهپوست به دست پلیس آمریکا صادر کرد.

بر اساس این گزارش به نیروهایی در پایگاه نظامی فورت براگ در کالیفرنیای شمالی و فورت درام در نیویورک دستور آمادگی برای اعزام داده شده است. همچنین به سربازانی در پایگاه های فورت کارسون در کلورادو و فورت ریلی در کانزاس دستور آماده باش 24 ساعته داده شده است.

ادامه اعتراضات در امریکا؛ شهر مینیاپولیس 72 ساعت حالت اضطرار اعلام شد - اسپوتنیک افغانستان
ادامه اعتراضات در امریکا؛ شهر مینیاپولیس 72 ساعت حالت اضطرار اعلام شد

ظاهرا این آماده باش روز جمعه و پس از اظهارات دونالد ترامپ خطاب به مارک اسپر وزیر دفاع ایالات متحده صادر شده است. ترامپ از اسپر خواسته است تا به منظور مقابله با آشوب ها در مینیاپولیس، گزینه های نظامی را مورد بررسی قرار دهد.

ترامپ از وزیر دفاع آمریکا خواسته است تا هرچه سریعتر برای جلوگیری از خارج شدن اوضاع مینیاپولیس از کنترل، نیروهای نظامی را برای استقرار در این شهر آماده کند.

یک منبع آگاه در این باره گفت: پنتاگون با استناد به قانون 1807 برای مقابله با شورش، در حال آماده شدن برای استقرار پلیس نظامی در این شهر است.

آخرین باری که پنتاگون با استناد به این قانون پلیس نظامی را مستقر کرده بود، مربوط به سال 1992 برای مقابله با شورش های لس آنجلس است.

اعتراض ها در مینیاپولیس به دنبال انتشار ویدئویی که نشان می داد افسر پلیس زانوی خود را به پشت گردن جورج فلورید شهروند سیاه پوست آمریکایی می فشارد، آغاز شد. این شهروند آمریکایی در نتیجه شدت  جراحت جان باخت اما پلیس خاطی به اتهام قتل درجه سه بازداشت و متهم شد.

این اولین بار نیست که پلیس سفیدپوست در آمریکا با رفتارها خشونت آمیز جان شهروندان سیاه پوست در این کشور را به خطر انداخته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала