پتانسیل نیروی دریایی چین از امریکا به زودی پیشی می گیرد

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر پتانسیل نیروی دریایی چین از امریکا به زودی پیشی می گیرد
پتانسیل نیروی دریایی چین از امریکا به زودی پیشی می گیرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خدمات تحقییقاتی ایالات متحده امریکا گفته است، که اگر روند کنونی در زمینه پتانسیل نیروهای دریایی امریکا تغییر نکند، چین می تواند از این کشور پیشی بگیرد.
Китайские корабли у спорных островов Спратли в Южно-Китайском море - اسپوتنیک افغانستان
کشتی نیروی دریایی ایالات متحده امریکا به منطقه مورد اختلاف چین نزدیک شد

به گزارش اسپوتنیک، نشنل انترست به نقل از گزارشی از خدمات تحقیقاتی کنگره ایالات متحده می نویسد: در صورتی که روند کنونی در زمینه پتانسیل نیروی دریایی ایالات متحده امریکا تغییر نکند، پتانسیل نیروهای دریایی چین با پتانسیل نیروهای دریای این کشور برابر یا پیشی می گیرد.

بر اساس این گزارش، ناوگان PRC بیش از 25 سال به طور مداوم در حال نوسازی بوده است، در نتیجه، در حال حاضر قادر به انجام عملیات گسترده نه تنها در مناطق ساحلی چین، بلکه در مناطق دور افتاده از جمله بخش غربی اقیانوس آرام و اقیانوس هند نیز می باشد.

بر اساس گزارش تحقیق کنگره ای که در اوایل ماه جاری منتشر شد، توانایی نیروی دریایی ایالات متحده برای برقراری "کنترل زمان جنگ" بر دریاهای بلند اقیانوس آرام غربی را به چالش می کشد. بر اساس این گزارش، این نخستین چالش پس از پایان جنگ سرد است که نیروی دریایی ایالات متحده با آن روبرو است. در این گزارش همچنان خاطرنشان می شود: "تلاش های چین برای نوسازی ناوگان، مزیت ایالات متحده را به میزان قابل توجهی کاهش داده است".

گزارشی از خدمات تحقیقاتی کنگره اشاره به لزوم کنگره برای تصمیم گیری درباره شماری از موضوعات، از جمله اینکه آیا نیروی دریایی ایالات متحده به درستی به تلاش های چین برای نوسازی ناوگان خود پاسخ می دهد، اشاره دارد. علاوه بر این، پرسش این است، كه آیا نیروی دریایی ایالات متحده باید به "معماری ناوگان پراكنده تری" منتقل شود.

در گزارش نشنل انترست آماده است، که "به عبارت ساده، در این گزارش آمده است، که اگر روند کنونی در پتانسیل دریایی ایالات متحده و چین تغییر نکند، در نهایت چین می تواند با ایالات متحده برابر شود یا از نظر پتانسیل کلی دریایی از آنها پیشی بگیرد".

این دیدگاه را در حالی خدمات تحقیقاتی کنگره امریکا بیان می کند، که در این روزها تنش ها میان امریکا و چین افزایش یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала