وخیم شدن اوضاع در امریکا؛ حمله معترضان بر امبولانس

© REUTERS / CARLOS BARRIAوخیم شدن اوضاع در امریکا؛ حمله معترضان بر امبولانس
وخیم شدن اوضاع در امریکا؛ حمله معترضان بر امبولانس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ادامه اعترضات مبنی بر کشته شدن یک شهروند سیاه پوست امریکایی در شهر مینیاپولیس امریکا.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فاکس نیوز، ویدیوی منشر شده نشان می‌دهد که حدود 200 الی 300 معترض در مقابل ایستگاه سوم پولیس در این شهر تجمع کرده اند که محل کار افسران بازداشت کننده جورج فلوید،امریکایی سیاه‌پوست است.

قتل یک مرد سیاه‌پوست توسط پولیس امریکا؛ معترضین ساختمان پولیس را آتش زدند - اسپوتنیک افغانستان
قتل یک مرد سیاه‌پوست توسط پولیس امریکا؛ معترضین ساختمان پولیس را آتش زدند

یک شخص که از حالت صحی خوب برخوردار نبود امبولانس می‌خواست که او را از محل خارج کند اما معترضین بر داکتران حمله کردند و در عین حال پولیس مجبور به مداخله و استفاده از گاز اشک آور شد تا به پرستاران اجازه دهند تا شخص مریض را نجات دهند.
اعتراضات در امریکا درحالی انجام می‌شود که جورج فلوید، روز دوشنبه توسط مامورانی که در واکنش به اعلان وقوع جرم به محل بازداشت او رفته بودند، کشته شد.
فیلم ده دقیقه ای که توسط یک شاهد عینی در صحنه وقوع جرم گرفته شده نشان می دهد که جورج فلوید در حالی که به سختی تقلا می‌کند تا نفس بکشد، به پلیس سفید پوستی که زانویش را روی گردن او می فشارد، می‌گوید: «نمی‌توانم نفس بکشم."
چهار افسری که در واقعه بازداشت و مرگ این مرد سیاه‌پوست دست داشتند، توسط شهردار مینیاپولیس اعلام از وظایف شان اخراج شده‌اند.
از سویی هم دونالد ترامپ، رییس جمهوری امریکا با ابراز تاسف از کشته شدن جورج فلوید گفته که اف بی آی، پولیس فدرال امریکا، در این باره تحقیق میکند و عدالت اجرا خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала