ادامه اعتراضات؛ پرچم امریکا به آتش کشیده شد+ویدیو

© AP Photo / Rick Bowmerادامه اعتراضات؛ پرچم امریکا به آتش کشیده شد+ویدیو
ادامه اعتراضات؛ پرچم امریکا به آتش کشیده شد+ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معترضان امریکایی در اعتراض به قتل "جورج فلوید" سیاه پوست امریکایی توسط پولیس، پرچم این کشور را آتش زدند.

به گزارش اسپوتنیک، پس از آنکه یک شهروند سیاه‌پوست امریکایی توسط پولیس به قتل رسید اعتراضات و ناآرامی‌ها در مینیاپولیس، مرکز ایالت مینه سوتا و همچنین در لاس‌آنجلس مرکز ایالت کالیفرنیا ادامه یافت. و معترضین در اعتراض به قتل سیاه پوست امریکایی توسط پولیس، پرچم این کشور را آتش زدند.
معترضان به خشونت‌های پولیس امریکا علیه سیاهان شعارهای در دست داشتند که در آن نوشته بود: «زندگی سیاهان هم اهمیت دارد»‌ و « کشتار سیاهان را متوقف کنید»‌.
در ادامه اعتراضات به کشته شدن جورج فلوید 46 ساله که توسط پولیس کشته شد، پوسته امنیتی در این شهر نیز به آتش کشیده شد.


اعتراضات در امریکا درحالی انجام می‌شود که جورج فلوید، روز دوشنبه توسط مامورانی که در واکنش به اعلان وقوع جرم به محل بازداشت او رفته بودند، کشته شد.
فیلم ده دقیقه ای که توسط یک شاهد عینی در صحنه وقوع جرم گرفته شده نشان می دهد که جورج فلوید در حالی که به سختی تقلا می‌کند تا نفس بکشد، به پلیس سفید پوستی که زانویش را روی گردن او می فشارد، می‌گوید: «نمی‌توانم نفس بکشم."
چهار افسری که در واقعه بازداشت و مرگ این مرد سیاه‌پوست دست داشتند، توسط شهردار مینیاپولیس اعلام از وظایف شان اخراج شده‌اند.
از سویی هم دونالد ترامپ، رییس جمهوری امریکا با ابراز تاسف از کشته شدن جورج فلوید گفته که اف بی آی، پولیس فدرال امریکا، در این باره تحقیق میکند و عدالت اجرا خواهد شد.
از سویی هم رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا با لحنی خشن، معترضان را به صدور دستور شلیک تهدید کرد.
رئیس‌جمهور امریکا در توئیت دیگری ضمن توهین کردن به معترضان امریکایی و نمک‌پاشیدن به روی زخم کسانی که در برابر خشونت پولیس با رنگین‌پوستان این کشور تظاهرات کردند، نوشت: "این اراذل و اوباش، به یاد و خاطره جورج فلوید بی‌احترامی می‌کنند و من اجازه نمی‌دهم این اتفاق رخ دهد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала