راهی نجات ریه ها از کرونا پیدا شد

© Depositphotos.com / Minervastock راهی نجات ریه ها از کرونا پیدا شد
 راهی نجات ریه ها از  کرونا پیدا شد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان استفاده از سلول های بنیادی را برای جلوگیری از آسیب بیشتر بافت ریه های بیماران کرونا پیشنهاد نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، محققان سویدن می‌گویند که درمان بافت ریه که هنگام ابتلا به کرونا ویروس بیشتر در معرض آسیب قرار می‌گیرند، به کمک سول های بنیادی ممکن خواهد بود.

گفته می‌شود که سلولهای بنیادی قادر به جلوگیری از واکنش حاد سیستم ایمنی بدن می‌باشند. به گفته متخصصان   سندرم پریشانی حاد تنفسی (ARDS) ) هنگامی که ریه های فرد بیمار توانایی اشباع خون را با اکسیژن از دست می دهد، بروز می‌کند.

Мужчина и его собака в защитных масках в Каракасе, Венесуэла - اسپوتنیک افغانستان
دلیل آسیب پذیری مردان در برابر کرونا ویروس مشخص شد

پزشکان سویدن روشی را برای جلوگیری از این وضعیت کشف کردند که در طی آن باید از سلولهای استروما مزانشیمی برای درمان سندروم پریشانی تنفسی استفاده کرد. این سلول‌ها قادر به مدیریت کار سیستم ایمنی بدن هستند.

دنیس پروسنکو رئیس بیمارستان کرونایی در مسکو اعلام نمود که بیش از 80 درصد بیماران مبتلا به کرونا ویروس به دلیل بروز سندروم پریشانی تنفسی جان خود را از دست می‌دهند. این واکنش خاص بدن در برابر کروناویروس است و هنوز توجیه علمی برای این واکنش یافت نشده است.

شایان ذکر است که از دید پژوهشگران، سلولهای بنیادی خاصیتی تقریبا جادویی دارند، چون از پیش برنامه ریزی نشده اند و به همین دلیل می توانند به استخوان، ماهیچه، غضروف و بافتهای دیگر تبدیل شوند. اگر دانشمندان بتوانند این سلولها را کنترول کنند، امید می رود که بیماریهایی همچون آلزایمر، دیابت و پارکینسون درمان شوند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала