نقض آتش‌بس؛ حمله طالبان بر ولسوالی خواهان ولایت بدخشان

© Sputnik / JAKنقض آتش‌بس؛ حمله طالبان بر ولسوالی خواهان ولایت بدخشان
نقض آتش‌بس؛ حمله طالبان بر ولسوالی خواهان ولایت بدخشان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات در ولایت بدخشان اعلام کرده اند که حمله طالبان بر منطقه حوض شاه عقب زده شد.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی ولایت بدخشان با نشر خبرنامه‌ای می‌گوید با وجود اینکه طالبان در سه روز عید سعید فطر، آتش‌بس اعلام کرده بودند، اما از سه شب به این سو، حملات تهاجمی‌شان را بر مناطق حوض شاه ولسوالی خواهان انجام دادند که با مقاومت نیروهای امنیتی و با دادن تلفات سنگین از ساحه عقب زده شدند.

افراد مسلح طالبان - اسپوتنیک افغانستان
تمدید آتش بس در افغانستان

دفتر مطبوعاتی این ولایت نوشته است که در نتیجهُ دفاع نیروهای امنیتی در آن ساحه، بیش از 15 تن از گروه تروریستی طالبان کشته و زخمی گردیدند. در عین حال افزوده است که در این درگیری یک پولیس شهید شده و 2 تن دیگر زخم برداشته اند.
از سوی هم گفته می‌شود که گروه طالبان یک شب پیش بالای پوسته‌های نیروهای امنیتی درمربوطات ولسوالی راغستان نیز حمله نمودند که درنتیجه ایستادگی نیروهای امنیتی، سه کشته و پنج زخمی از آنها به‌جامانده و توسط نیوروهای شجاع امنیتی از ساحه عقب زده شدند.
این درحالیست که ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان در صفحه توییتراش از حملات نیروهای امنیتی افغان بالای مواضع آنها خبر داده است و حکومت را به نقض آتش‌بس محکوم می‌کند.
جنبش طالبان آتش بس برای 3 روز عید سعید فطر را اعلام نمودند که روز یک شنبه اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان از این اقدام طالبان نیز حمایت کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала