محققان: ویروس کرونا 7 روز بر روی ماسک باقی می‌ماند

© AFP 2023 / Olivier Doulieryمحققان: ویروس کرونا 7 روز بر روی ماسک باقی می‌ماند
محققان: ویروس کرونا 7 روز بر روی ماسک باقی می‌ماند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محققانی که به پژوهش‌های خود در مورد پایداری کرونا ویروس بر روی سطوح مختلف ادامه می‌دهند، دریافتند که کرونا هفت روز بر روی ماسک می‌ماند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، محققانی ایتالیایی که به پژوهش‌های خود در مورد پایداری کرونا ویروس بر روی سطوح مختلف ادامه می‌دهند تا نحوه انتقال آن را کشف کنند دریافتند که کرونا ویروس جدید به مدت 7 روز بر روی ماسک ماندگار است، این حقیقت نشان می‌دهد که دور انداختن صحیح آن پس از استفاده بسیار مهم است.

استفاده از ماسک در قطر اجباری شد - اسپوتنیک افغانستان
استفاده از ماسک در قطر اجباری شد

بر اساس تحقیقات جدید "ISS", ویروس کرونا 4 تا 7 روز می‌تواند داخل و روی ماسک زنده بماند و این مسئله نگرانی های بسیاری برای انتقال ویروس از این طریق ایجاد کرده است.
پیش از این محققانی در مورد پایداری کرونا ویروس بر روی سطوح مختلف نیز تحقیات را انجام دادند تا نحوه انتقال آن را کشف کنند دریافتند ویروس کرونا تا 7 ساعت روی ماسک جراحی ماندگار است.
به همین جهت, همانطور که شست و شوی کامل دست و صورت برای کاهش ابتلا به ویروس کرونا مهم است, تعویض و شست و شوی ماسکهای استفاده شده نیز اهمیت دارد.
شمار مجموعی مبتلایان در جهان به بیش از 5 میلیون و 600 هزار نفر رسیده است که از این میان 348,132 تا اکنون جان باختند و 2,381,280 تن دیگر بهبود یافته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала