چین: آمریکا به جای اتهامات بی اساس باید برای نجات بشریت با ما همکاری کند

© AP Photo / Andy Wongچین: آمریکا به جای اتهامات بی اساس باید روی نجات بشریت با ما همکاری کند
چین: آمریکا به جای  اتهامات بی اساس باید روی نجات بشریت با ما همکاری کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چین در در واکنش به اتهامات آمریکا در خصوص سرقت اطلاعات واکسن کرونا از آن کشور خواست به جای صرف وقت خود برای اتهام‌زنی به پکن، همکاری مشترک برای مقابله با ویروس کرونا را در پیش بگیرد.

 به گزارش اسپوتنیک، «چائو لی جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین، اتهامات ایالات متحده در خصوص سرقت اطلاعات مربوط به واکسن COVID-19از سوی پکن را بی اساس خواند.

پیش ازاین  رابرت اوبرایان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه "ان بی سی" گفت: آمریکا نخستین کشوری است که واکسن ضد کرونا را تهیه خواهد کرد اما چینی‌ها برای دسترسی به تحقیقات و فناوری آمریکا جاسوسی کرده‌اند. او افزود: «ما در حال کار و تحقیق بر روی واکسن و درمان هستیم. آنها سابقه طولانی در سرقت مالکیت معنوی آمریكا و از بین بردن فن آوری آمریكا را دارند و اگر این كار را با واكسن انجام دهند تعجب نخواهیم کرد.»

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه چین، صرف نظر از اینکه کدام کشور اولین کسی است که تحقیق و توسعه واکسن را انجام داده و استفاده از آن را آغاز کرده است ، این سهم بسزایی در مبارزه با بشریت علیه همه گیر خواهد داشت.

مشاور ترامپ: چین می تواند واکسن کرونا را از امریکا دزدی کند - اسپوتنیک افغانستان
مشاور ترامپ: چین می تواند واکسن کرونا را از امریکا دزدی کند

سخنگوی وزارت خارجه چین تأکید کرد که تحقیق و توسعه واکسن علیه COVID-19 مسابقه ای بین ایالات متحده و چین نیست ، بلکه مسابقه ای میان بشریت و ویروس است.

وی گفت: "چین جهت تقویت همکاری های بین المللی در مقابله با ویروس کرونا، آماده است تا تجربه  های خود را در زمینه تحقیق و توسعه واکسن کرونا  به اشتراک بگذارد ".

انتظار می‌رود که تنش میان آمریکا و چین با افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا که اکنون از مرز پنج میلیون و 400 هزار نفر گذشته روز به روز افزایش پیدا کند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала