بهانه جویی امریکا برای اتخاذ تحریم علیه چین

© AP Photo / Aijaz Rahiرابرت اوبرایان، مشاور امنیت ملی امریکا
رابرت اوبرایان، مشاور امنیت ملی امریکا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هانگ کانگ بهانه جدید امریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه چین خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، مشاور امنیت ملی امریکا از اعمال تحریم‌های احتمالی علیه چین به دلیل آنچه که آنرا "تصرف هانگ کانگ" خواند، خبر داد.

رابرت اوبرایان، مشاور امنیت ملی امریکا اظهار داشت: در صورتی که چین با کمک لایحه حفاظت از امنیت ملی، "هانگ کانگ را تصرف کند"، ایالات متحده ممکن است تحریم هایی را علیه این کشور اعمال کند. 

مشاور امنیت ملی آمریکا تصریح کرد: حزب کمونیست چین در سال 1984 با امضای بیانیه مشترک به بریتانیا قول مساعد داد که هانگ کانگ استقلال و سبک وجودی خود را تا سال 2047 حفظ کند. اکنون، 27 سال قبل از انقضاء این دوره، به نظر می رسد که با این لایحه حفاظت از امنیت ملی، آنها واقعاً هانگ کانگ را تصرف خواهند کرد و اگر این کار را انجام دهند، (مایک) پمپئو، وزیر خارجه (آمریکا) به احتمال زیاد قادر به تأیید آن مطابق با قانون 1992 و قانون حقوق بشر و دموکراسی هانگ کانگ در سال 2019 نخواهد بود و در صورت بروز چنین اتفاقی، مجازات‌هایی بر علیه هنگ کنگ و چین اعمال می شود.

به نقل از NBC، اوبرایان افزود: "تصور کردن اینکه هانگ کانگ پس از تصرف چین بتواند مرکز مالی آسیا باشد، سخت است." پیش از این نیز مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا مدعی شده بود که پکن شورای قانونگذاری هانگ کانگ را دور زده است تا نسخه قانون امنیت ملی هانگ کانگ را تدوین کند؛ پمپئو این اقدام پکن را به صدا در آوردن "ناقوس مرگ" برای خودمختاری هانگ کانگ توصیف کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала