فریب صدها میلیون یورویی سرمایه‌گذار امریکایی به کمک فتوشاپ

© AP Photo / Nati Harnikفریب صدها میلیون یورویی سرمایه‌گذار امریکایی به کمک فتوشاپ
فریب صدها میلیون یورویی سرمایه‌گذار امریکایی به کمک فتوشاپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک شرکت آلمانی به اتهام کلاهبرداری تحت تحقیق قرار گرفته است، این شرکت صدها میلیون یورو سرمایه‌گذار افسانه‌ای امریکایی را فریب داده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه گاردین می‌گوید که شرکت آلمانی «ویلهام شولز» به اتهام کلاهبرداری تحت تحقیق قرار دارد. این شرکت آلمانی صدها میلیون یورور وارن بافت سرمایه‌گذار امریکایی را با کمک فتوشاپ فریب داده است.

Twitter - اسپوتنیک افغانستان
جعل کاران سرمایه گذاران را به وسیله Twitter غارت کرده اند

طبق گزارش این روزنامه آقای بافت چهار برابر بیشتر هزینه تجارت فولاد ضد زنگ که متعلق به خانوده اش است، پرداخت کرده است زیرا این شرکت اسناد مالی را در فتوشاپ جعل کرده است.

در ماه فبروری سال 2017 میلادی، شرکت تابعه Berffhire Hathaway Inc وارن بافت 800 میلیون یورو برای خرید ویلهلم شولتز یک شرکت خانوادگی در آلمان پرداخت کرد.

با این حال، پس از گزارشی ناشناس در ماه می همان سال، شرکت بافت شروع به تردید در صحت اسناد ارائه شده کرد، معلوم شد که این یک شرکت پر رونق نیست، بلکه شرکتی است که در آستانه ورشکستگی قرار دارد.

در ماه اپریل، دادگاه داوری نیویورک حکمی صادر کرد، که در آن ذکر شده بود شرکت آلمانی به طور سیستماتیک سرمایه گذاران را گمراه می‌کند. حداقل 47 معاملات تجاری کاملاً ساختگی انجام شده بود. شرکت ویلهلم شولز همچنان از فتوشاپ برای جعل سفارشات و فاکتورها استفاده کرده است.

دادگاه دریافت که این شرکت آلمان بیش از 157 میلیون یورو ارزش ندارد و موظف است به دلیل اختلاف 643 میلیون یوروی سرمایه گذار را جبران کند. صاحبان پیشین گروه شولز با تصمیم دادگاه موافق نبودند.

وارن بافت سرمایه‌گذار، اقتصاددان، مدیر اجرایی و نیکوکار آمریکایی است،که هم‌اکنون (2019) با دارایی بیش از 82 میلیارد دالر، به‌عنوان سومین فرد ثروتمند جهان شناخته می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала