مایکروسافت خون بیماران کرونا را می‌خرد

© Photo / Pixabayمایکروسافت خون بیماران کرونا را می‌خرد
مایکروسافت خون بیماران کرونا را می‌خرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت مایکروسافت اعلام نموده که جهت یک تحقیق جدید خون افراد مبتلا به COVID19 ا خریداری می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  Business Insider، شرکت مایکروسافت اعلام کرد که این شرکت به همراه یک شرکت زیست فناوری مستقر در سیاتل به نام «Adaptive Biotechnologies Corp» به‌طور مشترک مطالعه جدیدی را برای بررسی چگونگی نبرد سیستم ایمنی بدن با COVID19 آغاز کردند.

هدف از این تحقیق مشترک این است که محققان قصد دارند معلوم نمایند که سلول‌های T که بنیاد سیستم ایمنی بدن ما هستند، چگونه بدن را در واکنش مناسب به ویروس کرونا کمک می‌کنند. این مطالعه نیاز به صدها داوطلب دارد تا خون آنها مورد بررسی قرار بگیرد. این مطالعه گروه‌های واجد شرایط از افرادی را که در معرض، آلوده یا بهبودیافته از ویروس کرونا جدید قرار دارند، می‌پذیرد.

اقدام مشترک فیس‌بوک، مایکروسافت و گوگل برای مقابله با اطلاعات جعلی در مورد کرونا - اسپوتنیک افغانستان
اقدام مشترک فیس‌بوک، مایکروسافت و گوگل برای مقابله با اطلاعات جعلی در مورد کرونا

کسانی که ابتلای آنها به COVID19 از طریق آزمایش یا تشخیص یک واحد درمانی تایید شده است، می‌توانند با پر کردن یک پرسش‌نامه دیجیتال به‌صورت آنلاین برای شرکت در این مطالعه ثبت‌نام کنند. پس از انتخاب، محققان یک نفر را به خانه داوطلبان می‌فرستند تا از آنها نمونه خون بگیرد. این فرد دارای تجهیزات محافظتی کامل خواهد بود و همچنین ترشحات بینی یا گلو نیز انجام خواهد داد.

پاداش شرکت در مطالعه اولیه یک کارت هدیه 50 دالری است. همچنین امکان شرکت در چهار نمونه‌گیری خون دیگر در یک بازه زمانی دو ماهه فراهم است. افرادی که در هر نمونه‌گیری شرکت کنند، می‌توانند 250 دالر کارت هدیه بگیرند. دانشمندان دیگر نیز قبلا روی پاسخ ایمنی بدن به COVID19 تحقیق کرده‌اند؛ اما گفته می‌شود این مطالعه روی سلول‌های T بر نقطه مطالعات همزمان این سلول‌ها و ویروس کرونا متمرکز است.

شرکت یک هزار داوطلب در این آزمایش برنامه ریزی شده است. این شرکت قول داده است که برای انتشار نتایج این مطالعه  یک پرتال موسوم به immunrace.com  را راه اندازی کند. اولین نتایج ممکن است در ماه جون منتشر شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала