عربستان سعودی رسما حکم شلاق تعزیری را لغو کرد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر عربستان سعودی رسما حکم شلاق تعزیری را لغو کرد
عربستان سعودی رسما حکم شلاق تعزیری را لغو کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت عدلیه عربستان سعودی رسما احکام تعزیری شلاق را لغو و مجازات‌های دیگری را جایگزین آن کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، وزارت عدلیه عربستان بخش‌نامه‌ای را برای تمام دادگاه‌ها صادر کرد که در آن آمده است: تمام دادگاه‌ها موظفند حکم شلاق تعزیری را لغو و آن را با مجازات‌های دیگری مثل زندان یا غرامت و یا هر دو جایگزین کنند.

 عربستان سعودی خواستار حقوق زنان شد - اسپوتنیک افغانستان
عربستان سعودی خواستار حقوق زنان شد

وزارت عدلیه عربستان اعلام نمود این تصمیم بعد از بررسی‌هایی که هیئت کل دادگاه عالی درباره مجازات شلاق تعزیری و پیامدهای آن انجام داد، گرفته شد.

پیش از این به دستور پادشاه عربستان، دادگاه عالی عربستان در ماه اپریل تصمیم به لغو احکام تعزیری شلاق و جایگزینی آن با حبس یا جریمه مالی گرفت.

یادآور می‌شود این اولین اقدام در راستای لغو سنت های چندین قرنی در عربستان نیست. مثلاً در اوایل دسمبر سال 2019 دولت عربستان سعودی ورودی های جداگانه ای را که برای زنان و مردان در رستورانت‌های این کشور ایجاد شده بودند را برداشت. این تصمیم برای پایان دادن به تفکیک جنسیتی در رستورانت‌ها توسط دولت این کشور گرفته شد.

پیش از این در عربستان سعودی قانونی وجود داشت که براساس آن، هر رستورانتی موظف بود برای زنان و خانواده های آنها و برای مردانی که خویشاوند آنها نیستند، یک ورودی جداگانه ایجاد کند. اجرای این قانون توسط روحانیون و پولیس مذهبی کاملاً مورد نظارت قرار می گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала